• move

Ateister har fel FÖR ATT...

Det skrev jag sist om, och det är vad ateisterna på familjeliv har sagt till mig att ni tror på som jag har besvarat. Jag anser att jag har bemött argumenten ni kommit med...

www.godhelpjamaica.blogspot.com

One Love
  • Svar på tråden Ateister har fel FÖR ATT...
  • move
    Rikard skrev 2012-01-20 17:46:05 följande:
    Jag går bara efter din egna definition av skitsnack.
    Det är du som säger att du aldrig snackar skit om folk. Men om man ska gå efter dina egna definitioner om vad skitsnack är så är det just skit du snackar.
    Nej, för att snacka skit om någon är att säga att den gör si och så och det är en lögn/Att överhuvudtaget ljuga är att snacka skit. Jag ljuger ALDRIG.

Om jag beskriver vad folk sagt till mig, snackar jag inte skit. Daah?
  • move
    Rikard skrev 2012-01-20 17:51:01 följande:
    Detta är din egen definition på skitsnack.
    Den stämmer rätt bra på hur du skriver om oss ateister.
    Du har visserligen inte kallat mig hemsk men du har använt ord som "töntig" och pådyvlat oss en massa åsikter som vi helt enkelt inte har.
    Varför kallade jag dig tokig?
    Du försökte säga att jag var dum (Du är inte troende men du tror på Gud)
    Du satt att mina resonemang inte hängde ihop.
    Och du kallade mig otrevlig.

Om du vill ha ett normalt svar skulle du aldrig sagt så.... 

Du säger själv att alla ateister inte är likadana. Påstår du att ateisterna som sagt dom sakerna till mig inte är ateister? 
  • Ponderosa

TS, du menar säkert väl, men det känns som om du börjar i fel ände.

Det viktigaste är väl inte att peka på vem som har fel och vad ateister säger?

Jag tror inte att man kan skrämma nån till Gud.    

• move
    Ponderosa skrev 2012-01-21 12:33:42 följande:

TS, du menar säkert väl, men det känns som om du börjar i fel ände.

Det viktigaste är väl inte att peka på vem som har fel och vad ateister säger?

Jag tror inte att man kan skrämma nån till Gud.    

Lol, det är inte direkt som jag vill få någon att tro på Gud för att jag säger det...

Människor har ett eget val, och om ni inte vill tro på Gud, så är det upp till er...

Men jag tänker säga precis vad jag tycker..

• Ponderosa

Ok my mistake. Har nog inte fattat poängen med tråden då!

• Rikard
    move skrev 2012-01-21 12:08:49 följande:
    Det är ingen skillnad på att tro på något obevisat och att tro på något bevisat, get that straight.

Jo det är det.
  • Rikard
    move skrev 2012-01-21 12:26:16 följande:
    Varför kallade jag dig tokig?
    Du försökte säga att jag var dum (Du är inte troende men du tror på Gud)
    Du satt att mina resonemang inte hängde ihop.
    Och du kallade mig otrevlig.

Om du vill ha ett normalt svar skulle du aldrig sagt så.... 

Du säger själv att alla ateister inte är likadana. Påstår du att ateisterna som sagt dom sakerna till mig inte är ateister? 
    Jag har aldrig sagt att jag är trevlig och aldrig snackar skit om folk.
    Det är du som har sagt så om dig själv. Jag, och några andra, har bara visat att din självbild inte stämmer.
    Jag har inte skrivit att du är dum. Däremot har jag citerat dig när du säger att du inte är troende men att du tror på gud. Om du anser detta är en dumhet så är det din egen tolkning av ditt eget uttalande.
  • Ingenpingvin
    move skrev 2012-01-20 00:56:31 följande:
    Jag tycker att folk som tror att man syftar på några andra, än dom man säger att man syftar på då man talar, är dumma som inte kan tänka själv och förstå att man syftar på dom man syftar på! Like Daah...
    Är det någon mer än jag som känner att vi inte riktigt kommer framåt i den här diskussionen?
  • Rikard
    move skrev 2012-01-21 12:19:11 följande:
    Nej, för att snacka skit om någon är att säga att den gör si och så och det är en lögn/Att överhuvudtaget ljuga är att snacka skit. Jag ljuger ALDRIG.

Om jag beskriver vad folk sagt till mig, snackar jag inte skit. Daah?
    Du kanske inte ljuger medvetet, men du upprepar en massa felaktigheter och kommer med en massa påstående om hur ateister är, som möjligen stämmer på några ateister du har talat med, men inte alls på ateister som grupp.
  • The Morticia
    move skrev 2012-01-21 12:08:49 följande:
    Det är ingen skillnad på att tro på något obevisat och att tro på något bevisat, get that straight.

När något är bevisat så tror man inte, då vet man.
  • SHAKAWKAW
    The Morticia skrev 2012-01-24 00:43:44 följande:
    När något är bevisat så tror man inte, då vet man.
    Sch! Väck inte denna tråd igen! Tyst
Svar på tråden Ateister har fel FÖR ATT...