• Anonym (ledsen mor)

Min man vill inte veta av vår homosexuelle son!

Ungefär en vecka sedan efter middagen bad den mellersta sonen att familjen skulle samlas i vardagsrummet, sagt och gjort så satt vi där. Han berättade då att han var homosexuell och hade en pojkvän. Jag hade anat detta innan och för mig så gör det ingen vem han älskar, men min man däremot blev vansinnig och började skrika att hans son var förfan inte bög, och att han skulle packa sina väskor. Jag blev vansinnig på honom och sa att han var vår son vare sig han vill det eller inte och att han inte ska flytta. Min son blev såklart ledsen, min man gav mig då ett val, antingen så ignorerar jag min son och fortsätter vara gift med honom eller så skiljer vi oss. Jag älskar min man men jag kan inte leva utan min son.  Jag vet inte vad jag ska göra......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 23:21
    En del kanske undrar nu hur det går, Jag sa till min man att i fall inte vår son kan bo under vårt tak så skiljer jag mig ifrån honom. Han gick då med på att sonen fick flytta hem igen. Men nu när han är hemma så pratar inte min man med honom, han låtsas som om han inte finns svarar inte när min son ställer en fråga till honom. Det är en daglig kamp, men jag älskar både min man och min son och vill inte förlora någon utav dem. Jag vet att min man låter som en stor jubel-idiot och det är han nu. Men han har inte alltid varit det och jag hoppas att det 'gamla' han ska komma tillbaka...

• Svar på tråden Min man vill inte veta av vår homosexuelle son!
  • Anonym (Lars)
    Anonym skrev 2012-02-06 08:34:30 följande:
    Jag tror inte att man av naturen är "homofob"- det tror jag att man är för att man vet, eller tror sig veta, vad omgivningen tycker, tror, säger eller gör.

Är helt övertygad om att din man "kommer till sans" med situationen om ett tag.

Om vi inte tycker att homosexualitet är en "big deal" så kanske vi inte ska tycka att en förälders initiala reaktion är det heller- man måste ju få tycka hur man vill. Därmed är inte sagt att man får agera hur man vill...det känns ju absolut drastiskt att förkasta sitt barn men som sagt, han kommer nog till sans!
    Varför skriver du "homofob" om du avser en person som ogillar homosexualitet? "Fobi" betyder ju rädsla. Man är väl inte rädd för allt man avskyr!?

Detta överutnyttjande av begreppet "homofob" är mycket störande.
  • Anonym (MITT liv)
    Anonym (Lars) skrev 2012-02-14 12:39:24 följande:
    Varför skriver du "homofob" om du avser en person som ogillar homosexualitet? "Fobi" betyder ju rädsla. Man är väl inte rädd för allt man avskyr!? Detta överutnyttjande av begreppet "homofob" är mycket störande.

Jag tycker homofob passar ypperligt på en person som ts man. Han är antagligen livrädd över nåt han inte vet nåt om! Eller över vad andra ska tycka kanske. Men visst... Han kanske hellre skulle kalla sig homohatare, vad vet jag? Men då skulle det innebära att han numera hatar sitt barn...
  • Anonym (Hade lämnat)

Jag hade lämnat min man o stått på min sons sida. Risken är ju att sonen annars börjar ta avstånd från mig också, för han kommer förr eller senare att ta avstånd från sin pappa.
    Hade aldrig accepterat att min man gjorde så mot mitt älskade barn!

• Anonym (Lars)
    Anonym (MITT liv) skrev 2012-02-14 17:11:44 följande:
    Jag tycker homofob passar ypperligt på en person som ts man. Han är antagligen livrädd över nåt han inte vet nåt om! Eller över vad andra ska tycka kanske. Men visst... Han kanske hellre skulle kalla sig homohatare, vad vet jag? Men då skulle det innebära att han numera hatar sitt barn...
    Det är ju bara dina egna spekulationer...

F.ö. kan det ju vara så att det är själva företeelsen han avskyr, inte personen.

Själv avskyr jag feminismen men jag avskyr inte alla som är feminister för det. Förstår du skillnaden?
  • Anonym (MITT liv)
    Anonym (Lars) skrev 2012-02-17 10:04:33 följande:
    Det är ju bara dina egna spekulationer... F.ö. kan det ju vara så att det är själva företeelsen han avskyr, inte personen. Själv avskyr jag feminismen men jag avskyr inte alla som är feminister för det. Förstår du skillnaden?

Förstår DU att hans hat över "förteelsen" är att han hatar nåt hans son ÄR??!!!
  • Anonym (Lars)
    Anonym (MITT liv) skrev 2012-02-17 10:55:34 följande:
    Förstår DU att hans hat över "förteelsen" är att han hatar nåt hans son ÄR??!!!
    Ungefär som den kvinna som hatar prostitution, men inte nödvändigtvis hatar sin dotter för att hon är prostituerad.
  • minorXthreat

Yrke är ett val, sexualitet är det inte Lars...

• Anonym (MITT liv)
    Anonym (Lars) skrev 2012-02-17 11:40:05 följande:
    Ungefär som den kvinna som hatar prostitution, men inte nödvändigtvis hatar sin dotter för att hon är prostituerad.

Öööh... Nej! Det finns inte en enda liknelse här....
  • spunge
    Anonym (Lars) skrev 2012-02-17 11:40:05 följande:

Det kan vara den sämsta liknelsen, eller förlåt, försök till liknelse på länge!
    det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • Anonym (Lars)
    spunge skrev 2012-02-17 17:00:56 följande:
    Det kan vara den sämsta liknelsen, eller förlåt, försök till liknelse på länge!
    Rent principiellt är det ju precis samma sak. Kostar det på att behöva omvärdera sina åsikter? :)
  • Nihilisten

Jag hade lämnat min man om han hade reagerat så. Hade han ens haft sådana värderingar så hade jag inte levt med honom överhuvudtaget. 

Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
  • minorXthreat
    Anonym (Lars) skrev 2012-02-20 14:28:24 följande:
    Rent principiellt är det ju precis samma sak. Kostar det på att behöva omvärdera sina åsikter? :)
    Nej, eftersom yrke är ett val. sexualitet är det inte.
  • Anonym
    Anonym (ledsen mor) skrev 2012-01-08 21:15:45 följande:
    Ungefär en vecka sedan efter middagen bad den mellersta sonen att familjen skulle samlas i vardagsrummet, sagt och gjort så satt vi där. Han berättade då att han var homosexuell och hade en pojkvän. Jag hade anat detta innan och för mig så gör det ingen vem han älskar, men min man däremot blev vansinnig och började skrika att hans son var förfan inte bög, och att han skulle packa sina väskor. Jag blev vansinnig på honom och sa att han var vår son vare sig han vill det eller inte och att han inte ska flytta. Min son blev såklart ledsen, min man gav mig då ett val, antingen så ignorerar jag min son och fortsätter vara gift med honom eller så skiljer vi oss. Jag älskar min man men jag kan inte leva utan min son.  Jag vet inte vad jag ska göra......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 23:21
    En del kanske undrar nu hur det går, Jag sa till min man att i fall inte vår son kan bo under vårt tak så skiljer jag mig ifrån honom. Han gick då med på att sonen fick flytta hem igen. Men nu när han är hemma så pratar inte min man med honom, han låtsas som om han inte finns svarar inte när min son ställer en fråga till honom. Det är en daglig kamp, men jag älskar både min man och min son och vill inte förlora någon utav dem. Jag vet att min man låter som en stor jubel-idiot och det är han nu. Men han har inte alltid varit det och jag hoppas att det 'gamla' han ska komma tillbaka...
    Din son är naturligtvis mer värd. Hur gamla är barnen i hushållet? Du vet väl om att även kvinnor som blir misshandlade av sin man/kille "älskar" denne...
  • Klotjohan

Har inte orkat läsa hela tråden, men om jag har förstått det hela rätt:
    Mellansonen 17 år är gay? Alltså finns det fler söner??? Hur gamla är de övriga barnen?

Jag lider med din son men det är inte så lätt som vissa säger att skilj dig då! Du har ju ett ansvar för dina övriga barn med och de har rätt till sin far även om han är en trångsynt korkad far.

Fortsätt träffa sonen men smyg inte med det o bor han hemma behandla honom som innan o låt inte din man sätta agendan så att säga. 

• CygnusX1
    Anonym (Hade lämnat) skrev 2012-02-14 21:08:43 följande:
    Jag hade lämnat min man o stått på min sons sida. Risken är ju att sonen annars börjar ta avstånd från mig också, för han kommer förr eller senare att ta avstånd från sin pappa.
    Hade aldrig accepterat att min man gjorde så mot mitt älskade barn!
    Helt riktigt. Stöder mina barn i det mesta. (förrutom när de inte orkar plocka efter sig i köketFlört)
  • Bill50X

Ja,det är självklart så att man får lov att stötta barnen i fall de drabbas av homosexualitet.

• Anonym (Lars)
    Klotjohan skrev 2012-07-07 00:41:18 följande:
    Jag lider med din son men det är inte så lätt som vissa säger att skilj dig då! Du har ju ett ansvar för dina övriga barn med och de har rätt till sin far även om han är en trångsynt korkad far.

Det är en modeåsikt/pk att tycka att det är okej att ens son är bög.

Fram tills för inte så många år sen betraktades det som stor tragik. Vem vet vad som är pk om 50, 500, 5000 år?
Svar på tråden Min man vill inte veta av vår homosexuelle son!