• Pappa Micke

Ni som reser med barn!

Reser du med barn?
    Minst 1 gång per år? 

Då vill jag att du besvarar de här frågorna!

Hur ofta reser ni? Vart reser ni?
    Hur mycket tjänar ni per månad?
    Jag vill veta mannens lön efter skatt, kvinnans lön efter skatt, a-kassa, barnbidrag, och vad ni nu har för inkomster Alla inkomster ska räknas med! 

★✰★ Stolt pappa och familjehem ★✰★
  • Svar på tråden Ni som reser med barn!
  • mia maria

En utlandsresa per år till Medelhavet (blev dock två förra sommaren) samt en resa till svenska fjällen (Sälen) varje vinter.
    Ensamstående med två barn, en inkomst (arbete).

Blir oftast nå'n eller några mindre resor inom Sverige per år pckså.

• Elli47
    Pappa Micke skrev 2012-01-09 00:32:17 följande:
    Reser du med barn?
    Minst 1 gång per år? 

Då vill jag att du besvarar de här frågorna!

Hur ofta reser ni? Vart reser ni?
    Hur mycket tjänar ni per månad?
    Jag vill veta mannens lön efter skatt, kvinnans lön efter skatt, a-kassa, barnbidrag, och vad ni nu har för inkomster Alla inkomster ska räknas med! 
    Antal resor per år varierar, ibland en resa per år, ibland tre. I fjol reste sambon och äldste sonen till USA, sen åkte jag och barnen (2 st) till Turkiet, sen åkte jag ensam en vecka till Turkiet också. Min sambo är delägare i företag och tjänar ca 30.000 per månad före skatt, jag har en lön på ca 26.000 före skatt.
  • Gladskit

Vi reser utomlands en gång per år minst. Plus inrikes 3-4ggr med flyg eller tåg.
    Resmålen varierar men 2010 var vi i Egypten, 2011 i Thailand och nu verkar det bli Egypten igen.
    Två heltidsarbetande vuxna, efter skatt tror jag vi har drygt 40000kr/mån. Ett barn har vi också = 1 barnbidrag

• DramaQueen

Vi åker 2-3 ggr per år minst en gång per år åker hela familjen, men annars är det lite olika. Ibland jag och min man, ibland jag o barnen eller något av barnen. 

Det brukar bli kanske en charter, en storstad och en USA resa, lite olika från år till år.

Vet inte vad min man tjänar riktigt, normalt ska jag vilja säga, jag är högskolestudent.

Har aldrig tagit en resa på avbetalning utan är alltid på jakt efter bra priser! =) Man ska passa på när charter bolagen har erbjudanden, sista minuten och dyl. Nu har vi bokat vårens USA resa kom billigt undan med alla flyg bolags januari sale =) 

• zest

Brukar resa till Sverige en gång per år då vi bor i Spanien, endast en inkomst ( ca €1400/mån kvinnan) då mannen är hemma med barnet och inga bidrag.

• 071001
    Hur ofta reser ni? Ca 2-3 ggr per år
    Vart reser ni? De flesta resorna senaste åren har gått till Franrike (Sommarsemester) och Dubai (Vinter/vår)  
    Hur mycket tjänar ni per månad? Olika, maken jobbar på 100% provision, jag jobbar 50%.

• mia maria
    lillalflygiz skrev 2012-01-16 19:48:02 följande:
    Vad spelar det för roll vad man tjänar? Man behöver väl inte tjäna så mkt för att kunna resa om man hoppas på alla bra reserbjudanden?

Spana in min blogg för massa bra tips;

blogg.alltforforaldrar.se/liniz
    Håller med!

Det går alltid att hitta billiga resor, o man kan spara om man bara vill!
    Jag är ju som sagt ensamstående med två barn, o jag har de senaste fem åren lyckats spara ihop till en utlandsresa per år med barnen (förra året två) - trots att jag dessutom inte arbetar riktigt heltid just nu heller!
    Så det går om man vill; man får spara länge innan, samt hålla sig uppdaterad med de olika resebolagens priser, rabatter o erbjudanden
  • evaoregon
    lillalflygiz skrev 2012-01-16 19:48:02 följande:
    Vad spelar det för roll vad man tjänar? Man behöver väl inte tjäna så mkt för att kunna resa om man hoppas på alla bra reserbjudanden?

Spana in min blogg för massa bra tips;

blogg.alltforforaldrar.se/liniz
    Jag håller också med.  Sedan beror det helt på vad man prioriterar.  En del låginkomsttagare kanske snålar in på en massa för att kunna resa.
  • Emelie80

Det spelar ju ingen roll vad man tjänar... 
    Vi kan nu (en jobbar, en arbetslös) spara 5000 kr i månaden.
    Innan (en jobbar, en föräldraledig) sparade vi ungefär detsamma.
    Det senaste året har vi varit iväg på 3 charter-resor, både Europa, Afrika och Asien. Sammanlagt 6 veckor.

Nu blir det inte på ett tag för andra tråkiga utgifter behöver betalas.
    Vill man resa så kan man, man måste bara prioritera! =)  

• jebba

Vi har fyra barn och reser utomlands en gång per år. Det blir medelhavet eller Thailand när vi reser. Våra totala inkomster efter skatt är c:a 60.000 kr/mån (mannen och kvinnan får ut lika mycket+barnbidrag och flerbarnstillägg)

• ZacksMamma01

Reser 1-2 ggr per år till medelhavet.
    Mannen får ut 18.000 efter skatt. Kvinnan får ut 17500 efter skatt. ca 1000:- i barnbidrag

Svar på tråden Ni som reser med barn!