• Lilla My 82

Bred Nackuppklaring (4,6 mm vecka 12)

Hejsan,

Önskar svar av er med liknande erfarenheter. Veckan före jul gick vi på vår första ultra, läkaren som gjorde ultrat konstaterade att fostret hade en nackuppklaring på 4,6 mm i vecka 12. Detta gav oss en sannolikhet för fosterskador på 1:2. 33% för kromosomfel 19% för organfel och 2,1 för naturligt missfall. Veckan därpå fick vi tid för moderkaksprov. Vi väntar som bäst på resultaten. Det är vårt första barn, känner mig så fruktansvärt orolig, försöker tänka positivt, att det ändå finns 50% chans att barnet föds friskt och levande. Ni med liknande erfarenheter, om moderkaksprovet visat att allt är okej, vem har senare märkt organiska eller neurologiska problem och hur allvarliga? Av er som fått helt friska barn, har ni någonsin fått svar på varför nackuppklaringen kunde tänkas ha varit så bred?

• Svar på tråden Bred Nackuppklaring (4,6 mm vecka 12)
  • Chinirauring

Hej hur har det gått för dig? Jag fick 1:2 i risksiffra med min tös, dock var inte den lika bred som din. Vi tog fvp och det visade sig att hon var/är frisk. Hon är nu 2 år och mår fint! Håller tummarna för dig, och förstår vilket helvete du/ni går/gått igenom. Kram

Svar på tråden Bred Nackuppklaring (4,6 mm vecka 12)