Vad händer när man separerar?
Hej!
Jag har två barn som är 1,5 och 3,5 år gamla. Jag är i mitten av en separation. Vi har inte flyttat isär än.
Jag är den som har tagit hand om barnen mest. Han har varit borta mycket och levt ett "ungkarlsliv" med alla sina olika möten som han åkt på. Vi kan inte prata med varandra. Då hoppar han verbalt på mig på en gång, han anklagar mig för allt som är fel och säger att jag inte anstränger mig. Han vill att vi ska leva i den här dåliga relationen där ingen lyssnar på någon, vill ta i varandra eller att en person fattar besluten. Han tillrättavisar mig framför barnen och hans familj och när jag säger ifrån blir han direkt jättearg och skriker och smäller i dörrar osv. Problem är att jag inte har ett nätverk där vi bor, de bor 55 mil bort. Jag har få vänner och de bor ca 7 mil ifrån mig. Vi bor ungefär 7 mil från en stad. Tanken är att jag flyttar till den närmastliggande staden. I november sa han att han tyckte att det blev för jobbigt att ha barnen på dagis i stan för att de skulle somna i bilen på väg hem, så att han hellre skulle avstå från umgänge. Igår sa han att han inte lämnar ifrån sig barnen. Jag vägrar ge upp mina barn. Jag har skaffat mig en ansökan till familjerätten. Jag är ledsen, arg och orolig. Kan någon skänka lite hopp, ge goda råd om hur jag går vidare? Tacksam!