Disneyland Paris. Hjälp!!!
Funderar på att åka till Disneyland Paris med min 6-åring i slutet på april eller början av maj. Vet inte riktigt vilket upplägg vi ska ha. Skulle gärna vilja ha en dag inne i Paris oxå.
Tittat lite på flyg och hotell och ett alternativ är att komma till Charles de Gaulle ca kl 15, åka in till Paris och "beta av" några sevärdheter. Tar det lång tid att ta sig från flygplatsen in till Paris? Finns det något smidigt alternativ för att förvara resväskan när man är och turistar??
Efter em/kvällen i Paris tänkte jag åka till hotellet. Är det svårt att ta sig från Paris till Disneyland och hur lång tid tar det?
Ett annat alternativ är att avsluta med Paris och flyga hem från Charles de Gaulle ca kl. 19. Får ju i stort sett hela dagen i Paris då. Tror dock att det är bäst att börja med turistandet inne i Paris annars kanske det blir svårt att motivera dottern till det, då hon kanske hellre vill stanna en till dag på Disneyland
Två hela dagar tänkte jag på Disneyland, kanske tre. Några tips och idéer när man väl är inne i parken? Vad "måste" man göra och vad ska man absolut undvika.