• Larsan

Får ditt barn komma hem när som helst?

Har du barn med någon som du inte längre bor med? Har ni delat boende för barnet? (Varannan vecka, varannan helg osv.) Har du även skaffat ny partner och eventuellt barn tillsammans? - Då är detta frågan för dig! 

Tänk dig att det inte är din vecka att ha barnet idag. Du sitter bara hemma och har ingenting planerat på schemat. Barnet ringer och gråter och vill bo hos dig i 2 dagar fastän det inte är din vecka. Det är okej för barnets andra förälder (ditt ex) men är det okej för dig?

Frågan är alltså:
    Låter du ditt barn sova och spendera dagarna hos dig om barnet ber om detta, trots att det inte är din vecka att ha barnet?  

12-barnspappa
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får ditt barn komma hem när som helst?
  • xLiiindAx

Japp! har hänt ett par ggr plus att vi byter ofta dagar då han jobbar väldigt oregelbundet i perioder. Har absolut inga problem med det, och inte min sambo heller.

~*~Mamma till Masken sedan 25 April 2oo6~*~
  • MammaOchGravid
    IsDimma skrev 2012-01-09 21:31:50 följande:
    Hur resonerar den förälder där detta inte är okej
  • JuliaåRonjasmammis

Men öh...Ja, självklart! Det är ju min unge! 

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Jag trodde aldrig jag skulle säga det här men den som inte svarar ja på den här frågan borde inte ha barn.

Om någon annans barn (som jag känner väl då) gråtande frågar om han/hon får komma hem till mig ett par dagar så svarar jag givetvis ja då också, jag är nämligen inte hjärtlös.

I have heard your reasons and regard them as unconvincing and inadequate. We will pass that.
  • Trashie

Enda anledningen jag kan komma på att någon skulle säga nej är om de har ett jobb där de inte är hemma den veckan... :-S

• husbyggemama

Jag är en bonusmamma och SJÄLVKLART får barnet komma. Finns det sånna som säger nej?

• Larsan
    Trashie skrev 2012-01-10 04:29:14 följande:
    Enda anledningen jag kan komma på att någon skulle säga nej är om de har ett jobb där de inte är hemma den veckan... :-S
    Ja, visst det är godtagbart men nu handlar det om situationer där man bara är hemma och inte ska bort eller jobba osv.
    husbyggemama skrev 2012-01-10 07:40:16 följande:
    Jag är en bonusmamma och SJÄLVKLART får barnet komma. Finns det sånna som säger nej?
    Jajamen, har stött på en hel del här på FL :-/
    12-barnspappa
  • Linda1976

Ja, naturligtvis. Jag skulle väl inte säga nej till mitt eget barn heller.....

Nu bor jag och pappan nära varandra, och det händer ofta att vi ses även "fel" veckor s a s...  Och vi pusslar vid jobbresor osv, så att ändra lite dagar är inte så högtidligt hos oss. 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • sextiotalist

När sambons barn fortfarande bodde hemma, så ville varken mamman eller pappan att det skulle vara fritt fram när som helst. Men självklart, ju äldre de blev desto mer inflytande fick de, så från mitten av högstadiet så påverkade de umgänget en hel del, givetvis tillsammans med sina föräldrar (och alltid en check med mig, så det inte skulle krocka)

Så svaret blev nej.

• detfinnssåmångaidioter

Det skulle möjligen vara av speciella skäl men utöver det skulle jag aldrig säga nej till det.

• Miloxan

Jo självklart men sen beror det även på orsaken, ett utav mina barn började med detta och det blev ett väldigt hattande och till slut bestämde vi att 1 v är en v om inget annat inträffar med jobb eller så.

• Good Golly Miss Molly

Det spelar väl ingen roll vem det är som ringer och gråter, vän, släkting eller barn, självklart är denne välkommen att bo hos mig ett par dagar ovillkorligen!

• DividedByZero

Jag hade blivit ledsen över att barnet var ledset men jag hade blivit glad att få mer tid tillsammans.
    Så ja.

• Aoife

Ja men jag hade kontrollerat vad som hade hänt.

• IsDimma
    Good Golly Miss Molly skrev 2012-01-10 08:40:57 följande:
    Det spelar väl ingen roll vem det är som ringer och gråter, vän, släkting eller barn, självklart är denne välkommen att bo hos mig ett par dagar ovillkorligen!
    Eller hur  
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
Svar på tråden Får ditt barn komma hem när som helst?