-
-
Svar på tråden Var åker vi nästa jullov med 3-åring och 5-åring? Inte Thailand...
-
Till de svenska fjällen förstås!
-
Vill ni åka långt och varmt tycker jag:
Florida
Karibien
Malaysia -
Om ni vill åka varmt och lite längre bort kan kg varmt rekommendera Brasilen, om
det är snö oh skidåkning hade jag satsat på svenska fjällen. -
Nej, absolut varmt vill vi ha. Sol och bad. Sydamerika är verkligen lockande... Malaysia har jag också funderat på. Någon som har tips på mer precis resmål/hotell? Vi är egentligen så att vi vill "resa själva" se och uppleva en massa spännande men nu känner vi att vi bara vill bort och softa, vila, bada. Hur utbrett är det med all inclusive?
-
Om ni vill ha sol bad och avkoppling kombinerat med all inclusive av lite kvalitet så hade jag rekommenderat en kryssning faktiskt. Då kan man välja att inte göra nått, göra allt, göra något. Stanna ombord, gå i land. Göra en utflykt, lägga sig på en strand osv.
Vill man ha nått riktigt barnvänligt kan man ju välja att åka med Disney Cruises. Annars finns det flera bra och lite vuxnare rederier. -
Kryssning i Västindien skulle jag också föreslå alernativt en lyxig all inclusive på någon ö där. St Lucia är väldigt vacker och Antiqua likaså.frankrike skrev 2012-01-10 12:13:18 följande:Nej, absolut varmt vill vi ha. Sol och bad. Sydamerika är verkligen lockande... Malaysia har jag också funderat på. Någon som har tips på mer precis resmål/hotell? Vi är egentligen så att vi vill "resa själva" se och uppleva en massa spännande men nu känner vi att vi bara vill bort och softa, vila, bada. Hur utbrett är det med all inclusive?
-
Låter härligt men skitdyrt eller?
-
jo rätt mycket dyrare än ex. Thailand tyvärr...men all inklusive så betalar man ju det och liksom inget mer sedan i alla fall.frankrike skrev 2012-01-10 20:58:38 följande:Låter härligt men skitdyrt eller?
Om man inte shoppar massa då.
Men det är dyrare att resa på vinter solresor tyvärr -
Skulle nog våga påstå att kryssning är den mest prisvärda reseformen på många sätt. Behöver inte alls bli så dyrt beror ju helt på när och vart man åker. Sist reste vi över jul som ju är absolut högsäsong och betalade då ca 11000 kr/vuxen inkl mat aktiviteter och uppgraderad hytt då låg dollarkursen på ca 8,30. På hösten/våren var motsvarande kostnad ca 7000 kr. Tillkommer gör shopping, dryck och flygresa.
-
Inte så dyrt som man tror kanske. Vi är båda lärare och "måste" åka mitt under loven dvs när det är som dyrast...
-
Loven här hemma sammanfaller inte med högsäsong i USA vilket är det som, om man tittar på kryssning i Karibien med utgångspunkt från ex fort lauderdale, påverkar priset. kan vara ett bra alternativ att titta på.
Vill man ha ett charterpaket har ju ex Ving börjat med direktflyg Arlanda-Aruba eller Mexico. Kanske också kan vara något. -
Tack för alla tips :)
-
Oj, jag är väl mer ekonomisk än de flesta (kanske för att jag prioriterar ledig tid så mycket mer...) och hisnar inför alla dyra resor.. Själv drömmer jag om resor till södra Europa som Kreta, Grekland, Alperna (om sommaren) och Italien. Men det passar kanske bättre på påsklovet
-
Håller med om att det är dyrt att åka på vintern men efter denna skitvinter med bara regn och storm sa vi att nu kollar vi möjligheten att åka bort nästa jul. Europa är fantastiskt. Många platser kvar på listan över ställen jag vill besöka ..
-
Costa Rica? Kolla så att det inte är regnsäsong då, bara. Vi var där i april. Vacker natur, fina ständer "lagom" exploaterat, trevliga människor, god mat, bra surfing!