Roligast i Stockholm för en 4,5-åring?
I slutet av maj sticker vi möjligen till Stockholm några dagar jag och dottern. Tipsa om roligheter för oss lantbor! Skansen och Gröna Lund kom jag på själv.
I slutet av maj sticker vi möjligen till Stockholm några dagar jag och dottern. Tipsa om roligheter för oss lantbor! Skansen och Gröna Lund kom jag på själv.
Tomtitts, junibacken och tekniska museét. De är de jag kom på nu. Men Naturhistoriska muséet och gå på en film där.
Planerar just en sån resa med min dotter också! :) Junibacken ska vi definitivt gå till, och Naturhistoriska.
Tips: kolla DN På stan på nätet innan, de har en barn-kategori med tips om barnvänliga aktiviteter.
Har faktiskt laddat ner barnistan-appen men tycker det är för mycket info på samma gång. Trevligare med personliga tips.
Hon (och jag) älskar djur så gärna några djuraktiviteter. Och kanske barnteater eller liknande för det finns det inte så mycket utbud av här. Kul lärande gillar vi också. Och att bada...
Naturhistoriska riksmuseet - där kan ni vara en hel dag!
Spårvagnsmuséet, Kulturhuset, Leksaksmuséet, leka i Humlegården eller Vasaparken.
Bor i utkanten av Sthlm och har själv en 5 åring och en 2,5 åring. Mina tips:
*Aspuddsparken är en trevlig och mysig liten parklek med djur i närförorten Aspudden. T-bana ca 15 min.
*Saltsjöbus café & lekland är ett mysigt café med litet lekland, passande för mindre barn upp till 8 år ca, i Orminge, Nacka. Buss dit från Slussen.
*Humlegårdens parklek är en stor parklek mitt i stan med mycket olika slags lekredskap för olika åldrar.
*Hågelbyparken är en härlig folkpark i Botkyrka. Väldigt vackert läge och där finns en rolig trafiklek (ta med tiokronor), nyligen renoverad lekplats och även Hågelby 4H gård med olika djur. Pendel till Tumba + buss eller t-bana till Alby + buss.
Har varit på dessa ställen många gånger så hojta till om du vill ha mer info om något av dem!