• silvergrisen

Roligast i Stockholm för en 4,5-åring?

I slutet av maj sticker vi möjligen till Stockholm några dagar jag och dottern. Tipsa om roligheter för oss lantbor! Skansen och Gröna Lund kom jag på själv.

• Svar på tråden Roligast i Stockholm för en 4,5-åring?
  • Lufsan

Tomtitts, junibacken och tekniska museét. De är de jag kom på nu. Men Naturhistoriska muséet och gå på en film där. 

En dag i sänder.
  • estile

Planerar just en sån resa med min dotter också! :) Junibacken ska vi definitivt gå till, och Naturhistoriska.

Tips: kolla DN På stan på nätet innan, de har en barn-kategori med tips om barnvänliga aktiviteter.

• silvergrisen

Har faktiskt laddat ner barnistan-appen men tycker det är för mycket info på samma gång. Trevligare med personliga tips.

Hon (och jag) älskar djur så gärna några djuraktiviteter. Och kanske barnteater eller liknande för det finns det inte så mycket utbud av här.  Kul lärande gillar vi också. Och att bada...

• Lufsan
    silvergrisen skrev 2012-01-10 18:22:08 följande:
    Har faktiskt laddat ner barnistan-appen men tycker det är för mycket info på samma gång. Trevligare med personliga tips.

Hon (och jag) älskar djur så gärna några djuraktiviteter. Och kanske barnteater eller liknande för det finns det inte så mycket utbud av här.  Kul lärande gillar vi också. Och att bada...
    akvaria tror jag att det heter, det ligger vid grönalund tror jag. Där kan man titta på fiskar och reptiler. De har en spännande hängbro man får gå över och någon tunnel (som bara barn får plats i) i ett akvarium. De har ett trevligt men svindyrt café. 

Vid koppartälten i hagaparken ligger fjärilshuset, vet dock inte om det är öppet nu. Men där kan man gå i en jättefin trädgård och titta på fjärilar. Dom är jättefina.  
    En dag i sänder.
  • Anne69

Naturhistoriska riksmuseet - där kan ni vara en hel dag!

• 071001

Spårvagnsmuséet, Kulturhuset, Leksaksmuséet, leka i Humlegården eller Vasaparken.

• sweetsandra

Bor i utkanten av Sthlm och har själv en 5 åring och en 2,5 åring. Mina tips:

*Aspuddsparken är en trevlig och mysig liten parklek med djur i närförorten Aspudden. T-bana ca 15 min.
    *Saltsjöbus café & lekland är ett mysigt café med litet lekland, passande för mindre barn upp till 8 år ca, i Orminge, Nacka. Buss dit från Slussen. 
    *Humlegårdens parklek är en stor parklek mitt i stan med mycket olika slags lekredskap för olika åldrar.
    *Hågelbyparken är en härlig folkpark i Botkyrka. Väldigt vackert läge och där finns en rolig trafiklek (ta med tiokronor), nyligen renoverad lekplats och även Hågelby 4H gård med olika djur. Pendel till Tumba + buss eller t-bana till Alby + buss.

Har varit på dessa ställen många gånger så hojta till om du vill ha mer info om något av dem!  

Mina solstrålar ~ Vinga 070108 & Lycka 090820
Svar på tråden Roligast i Stockholm för en 4,5-åring?