Hultan skrev 2012-01-10 21:28:35 följande:
Så din uppfattning är att bakom varje störande elev finns ett allvarligt problem? Du menar att det inte existerar " vanligt tonårstrots" ? Alla barn genomgår olika perioder där dom testar auktoriteter och gränser. Vissa mer och andra mindre. Att tro att alla barn som inte uppför sig korrekt lider svåra problem är ju helt befängt. Du må tycka att jag verkar trångsynt. Jag tycker att du verkar njuta av att framställa dig själv som ett offer. Ingen har angripit dig, ingen har sagt att du är en dålig förälder. Jag har aldrig sagt att dessa bråkstakar inte fått rätt uppfostran. Det är du som lägger ord i min mun. Det är dina förutfattade meningar om mig. barn kan sköta sig bra hemma, men ändå vilja testa gränserna på annan plats, tex i skolan. Jag blir faktiskt rätt så trött på personer som resonerar som dig. Det är inte synd om alla barn! Barnen förtjänar en reaktion på sina handlingar. Barn som aldrig får uppleva konsekvenser lär sig aldrig vad som är rätt och fel och blir då otrygga barn!!
Behöver inte vara ett allvarligt problem, men det finns alltid en orsak. Trots kan vara en orsak.
Var har jag uttryckt att alla har allvarliga problem? Varför påstås något som jag inte skrivit?
Framställa mig som ett offer?? Det är det sista jag är. Det jag ville få fram är att de du enkelt kallar för något är personer, perosner med orska till sitt beteende. DU kan inte vet vad det är.
Bara för att mankan se en orsak till varje beteende spå betyder itne det att man tycker synd om någon. Du har en orsak till hur du beter dig just nu, o jag tycker inte synd om dig.