• karinasa1980

Träning med barnvagn, Kållered

Hejsan!
    Är du föräldraledig och känner att du skulle vilja träffa andra mammor och träna samtidigt är detta grejen för dig:

-Mamma toning-

- Konditions- och styrketräning utomhus med barnvagn anpassad för mammor med syftet att stärka kroppens muskler efter en graviditet.

Barnen är med, ingen barnvakt behövs.-

Var:

Samling sker vid Torrekullagårdens entré, (f.d. Torrekulla vandrarhem),

Nyhagenvägen 10 i Kållered.

När:

Under vårterminen 2012; onsdagar, 10.00-11.00, 11 januari-13 juni.

Medtag:

Vagn.

Ligg/sittunderlag.

Vattenflaska.

Kläder för att kunna vara ute, oavsett väder.

Ansvarig för träningen är:

Åsa Lindström

För mer information:

www.facebook.com/groups/121248864651404/

• Svar på tråden Träning med barnvagn, Kållered
  • karinasa1980

Jag vet inte vad du menar med spamma forumet, men alla är välkomna, riktigt konstig kommentar, men du är också välkommen!

• Annemone
    karinasa1980 skrev 2012-01-11 11:48:02 följande:
    Jag vet inte vad du menar med spamma forumet, men alla är välkomna, riktigt konstig kommentar, men du är också välkommen!
    Du har skrivit samma tråd under flera rubriker=spamma
  • karinasa1980

Ja, det är väl bättre att sprida budskapet på flera platser än en plats då inte alla mammor just läser inläggen på denna del av forumet för då når man ut till flera mammor som kanske har svårt att komma igång med träningen efter sin graviditet, så syftet är gott anser jag, men om du stör dig på det så får du gärna göra det.

Min önskan är dock att hjälpa flera som känner som jag att det är svårt att komma igång med träningen efter graviditeten och som gärna vill göra det i grupp.

• Annemone
    karinasa1980 skrev 2012-01-11 12:14:43 följande:
    Ja, det är väl bättre att sprida budskapet på flera platser än en plats då inte alla mammor just läser inläggen på denna del av forumet för då når man ut till flera mammor som kanske har svårt att komma igång med träningen efter sin graviditet, så syftet är gott anser jag, men om du stör dig på det så får du gärna göra det.

Min önskan är dock att hjälpa flera som känner som jag att det är svårt att komma igång med träningen efter graviditeten och som gärna vill göra det i grupp.
    Jaha så du får massposta alltså? Ja då så
  • karinasa1980

Rekommendationer för att få deltaga:
    Efter ca två månader är du startklar för träning. Efter 6-8 veckor efter förlossningen kan det kännas lagom att komma igång med anpassad träning. Då har många också gjort sin efterkontroll hos läkare eller barnmorska. Det rekommenderas därför att du fått "godkänt" av din barnmorska/läkare innan du börjar delta på detta pass.

• Annemone
    karinasa1980 skrev 2012-01-11 15:29:47 följande:
    Rekommendationer för att få deltaga:
    Efter ca två månader är du startklar för träning. Efter 6-8 veckor efter förlossningen kan det kännas lagom att komma igång med anpassad träning. Då har många också gjort sin efterkontroll hos läkare eller barnmorska. Det rekommenderas därför att du fått "godkänt" av din barnmorska/läkare innan du börjar delta på detta pass.
    Vad har du för utbildning i detta?
Svar på tråden Träning med barnvagn, Kållered