• Elvira80

nån som åkt med Nazar?

Hej!
    jag har precis bokat en resa i sommar till Turkiet, vi kommer åka m Nazar o bo på hotellet Pegasos Resort!
    vi är två vuxna o tre tjejer i ålder 8,5,1.
    Nån här inne som har erfarenhet av just Nazar o kanske t o m vårt hotell....

• Svar på tråden nån som åkt med Nazar?
  • Förtrollad

Jag var där för ett par år sen. Har inga egna barn men det fanns 5 barn i sällskapet, från 2 år till 11 år och både vuxna och barn var mycket nöjda och jag skulle absolut kunna tänka mig att åka dit igen.
    Nazars personal var trevliga och hotellet bra. Nära till stranden, stor pool och litet shoppingstråk bara ett stenkast bort.
    Vi hade all-inclusive och jag har aldrig sett så mycket olika sorters mat att välja på någonstans.

Jag kommer absolut åka dit med mitt kommande barn om ett par somrar.

Trevlig resa!

• molnen

Vi var där i okt , med våra barn 2,5 och 5år. Superfin strand, vi låg alltid högts upp där fanns soltak som barnen lekte under.Vi badade mest i havet,polerna var kalla. Vädret var underbart .Maten i resturnagen var OK (bra hygien runt maten),maten i snackbarerna pizza/hamburgare var torra och tråkiga. Rummen var små och städningen var dålig.Lät lite neggativt men vi var nöjda och värmen var underbar och vi badade massor

Vår 5åring gick även simskola och de var små grupper med en instruktör på varje språk så det rekomenderas

• Merhaba

Jag har bara rest med Nazar till Egypten men hade inget att klaga på vid den resan. Ingen häpnadsväckande i sig med bolaget men de skötte sina åtaganden som förväntat.

Ett tips gällande Pegasos Resort kan vara att kika på tripadvisor.com, där finns massor med hotell och omdömen från besökare listade.

--------------------------------------------
    MVH, Magnus
    www.merhaba.se - Mötesplatsen för oss som älskar Turkiet.

• Snabban

Har åkt med nazar flera gånger på pegasus hotellen. Väldigt prisvärt för mat och standard. Det enda som ibland kunde vara påfrestande var andra gäster som inte kan föra sig....

• standby

Har varit där och det var jättebra! Femstjärnigt i Turkiet är inte direkt jämförbart med femstjärnigt i tex USA men det är helt klart fräscht och bra mat där.
    Toppen att på lunchen kunde man göra egna varma mackor vid poolbaren, perfekt om man ej pallar klä sig helt och knalla in i restaurangen.

• fyrbarnsmamman

Ja vi var iväg till Turkiet, Kusadasi med Nazar. Inget att anmärka direkt! Hotellet var fint, lite hårda madrasser men vi sa ifrån och fick lite tjockare och mjukare. Jättegod mat!!!

Svar på tråden nån som åkt med Nazar?