Jag är inne på 4:e pergoförsöket nu (enkeldos). Äl har varit dag 18-21 alla gånger och hela cykeln 31-33 dagar. Min doktor envisas med att vilja göra vul dag typ 11-12 men då finns det knappt nåt att se. På tre av fyra försök har det varit en blåsa på 9-11mm och en gång var det två st (en på varje sida) på runt 10. Jag har alltid fått gå tillbaka en vecka senare och då har det sett mycket bättre ut, typ 23-25 mm. Det konstiga var den gången då det var en blåsa på varje sida, för en vecka senare så hittade det istället två stycken på samma sida varav den ena var jättestor, typ 29mm... Hur som helst, min doktor säger att en pergo-cykel nästan alltid är längre än standard 28-dagar. Hon har oxå sagt att de först förväntar sig en tillväxt när en blåsa blivit större än 9 mm. Men det är väl inget som säger att en på 5 inte kan växa till sig? Jag hade bett om en ny undersökning om jag var du. Om man är under behandling borde de följa upp ordentligt! Hur ska man annars veta vad man ska göra eller förvänta sig?
Lycka till!