• Hjärtefröjd

Akupunktur i samband med IVF?

Någon som testat akupunktur (utan att kombinera örtblandningar och liknande) i samband med IVF?

Efter en rad misslyckade återföringar griper vi efter minsta halmsstå, så nu har jag bokat in en rad behandlingar hos Kira Sanders Norlin (Qira Akupunktur) på Akupunkturpraktiken. Någon som har varit hos henne?

• Svar på tråden Akupunktur i samband med IVF?
  • SoTh

Hej,
    Jag fick min son 2006 efter fyra år med Ivf/Fet sista landstingsbetalda försöket satsade vi på Akupunktur och jag har bara gott att säga! Inte bara blev jag gravid men jag mådde så mycket bättre under behandlingen.
    Jag fick min akupunktur i sthlm www.akupunktur.se

I kombination med akupunkturen fick jag en del kostråd av hon som gör akupunkturbehandlingen. Samt en del kosttillskott. Inga konstigheter men lite vitaminer och så.

Lycka till!

• Hjärtefröjd
    SoTh skrev 2012-01-11 20:55:11 följande:
    Hej,
    Jag fick min son 2006 efter fyra år med Ivf/Fet sista landstingsbetalda försöket satsade vi på Akupunktur och jag har bara gott att säga! Inte bara blev jag gravid men jag mådde så mycket bättre under behandlingen.
    Jag fick min akupunktur i sthlm www.akupunktur.se

I kombination med akupunkturen fick jag en del kostråd av hon som gör akupunkturbehandlingen. Samt en del kosttillskott. Inga konstigheter men lite vitaminer och så.

Lycka till!
    Tack!

Jag ska på min första behandling i morgon.  
  • Hjärtefröjd

Det blev tyvärr sämsta IVF-omgången hittills vad gäller äggantal och kvalitet. Och vi plussade inte heller...

• An onym

Hjärtefröjd
    Gick du hos Marietta eller Tobias? Tror du att det beror på akupunkturen?

Lycka till med nästa försök

• Hjärtefröjd
    An onym skrev 2012-08-29 22:10:05 följande:
    Hjärtefröjd
    Gick du hos Marietta eller Tobias? Tror du att det beror på akupunkturen?

Lycka till med nästa försök
    Jag gick hos Kira på Akupunkturpraktiken - http://www.akupunkturpraktik.se/, men nä, jag tror inte det bidrog till det dåliga resultatet.

Efter den omgången har jag inte testat akupunktur fler gånger. I juni blev jag istället gravid på naturlig väg efter en immunologisk utredning/behandling i Aten.
  • An onym

Nu har jag vart hos Marietta. Kändes bra. Kändes verkligen som stressen minskade efter akupunkturbehandlingen! Har vart hos andra och fått akupunktur mot stress men inte känt denna skillnad.

Fick massa kostråd. Många kör jag redan på men inte allt. Hon trodde jag hade för bra immunförsvar. Eftersom jag läst massor om det här tror jag definitivt hon är på rätt spår.

Vad äter ni som följt hennes kostråd? Svårt tycker jag att samtidigt äta varmt inte mjölkprodukter inte vetemjöl och så ekologiskt kött.

Ska dit snart igen, ser fram emot det.

Svar på tråden Akupunktur i samband med IVF?