• alexander2011

snälla hjälp mig med tårtan.behöver ideér.

vi ahr tänkt göra en tårta i form av en långpanna med 4 el 5 lager o varva med jorgubbar/grädde, chokladmosse och marsan.
    tanken är väl ev att spritsa grädde i vågor på kanterna (färg eller inte)
    vad ska jag ha på tårtan? vet inte var jag ska kunna få tag i fina sockerblommor (ätbara) och hur ska de läggas upp fint. vet bara att jag vill ha allt i blått o vitt ev grönt med nån dopdekortion på och blommor.

snälla kom med tips och ideér    

• Svar på tråden snälla hjälp mig med tårtan.behöver ideér.
  • alexander2011

ingen som är hajj på tårtor inför dop? hur har ni gjort. dopet är om ca 2 veckor

• colan84

ska också ha dop om 2 v. ska köpa ljusblå karamellfärg och färga översta grädden med iaf.. smart med långpanna! hur många gäster?

• Juppepuppe

Var bor du? Jag kan göra ett gäng sockerblommor till dig. Annars tror jag det finns marsipanrosor som är färdiga att köpa. 

• alexander2011

Jag bor nära uddevalla och vi kommer ha ca 25-30 pers. Jo men precis.så har vi oxå tänk men vad kan man dekorera med. Åhh blir nog att göra två långpannor med tårta minst

• Lindis1974

Carmat: på Ica maxi finns sockerblommor. Kanske på andra större Ica butiker oxå. Finns vid bakgrejjer. I alla fall i Uppsala :) men dem har säkert lika sortiment i andra städer.

• alexander2011

Åhhh det måste jag kolla.tänk om jag kan ha sån tur.tack för tipset fler tips och ideer snälla ni.kaktips och så.hade ev tänkt göra mockarutor far med den ena satsen blå smet med chokladglasyr och andra satsen choklad smet med blå glasyr. Sen ev småkakor

• Mia118

Om du har facebook så sök på Sannas tårtor för lite tips och ideér . Hon gör jättefina tårtor till alla möjliga tillfällen  Skrattande

• alexander2011

Ok jo dt har jag.ska kolla upp dt

Svar på tråden snälla hjälp mig med tårtan.behöver ideér.