• Kärleksförklaring

Resa till Thailand med 6 månaders..VAGN???

Hej alla! Vi ska resa till Thailand om 2 veckor och har en 4 åring samt en 6 månaders bebis. Vi funderar nu på om vi ska ha med oss vagn till den lille eller vad som är bäst att göra. Vi ska bo på flera olika ställen och åka på rätt många utflykter med båtar samt andra utflykter så det känns som att det bli mycket att bära på samt att man inte kommer kunna ta med den överallt...MEN sedan känner jag också att det skulle vara skönt att kunna låta honom ligga i vagnen vid olika tillfällen då man inte vill hålla eller bära såsom kvällar vid restauranger eller vid stranden. vill dock tillägga att vi har en ryggsäck där barnet sitter i som vi ev ska ta med. hur tänker ni och hur har ni gjort??.... mycket tacksam för svar!!!=)

• Svar på tråden Resa till Thailand med 6 månaders..VAGN???
  • Pyrola

Jag skulle ta med vagn dels för att det är lättare att skydda barnet från solen och att så små barn måste kulla ligga i fullt liggläge när dme sover pga att det annars inte är bra för deras ryggar(enl vad jag har läst).

• dripdrop

Vi ska åka med vår ettåring och tar med både vagn och ergonomisk bärsele. Blir nog varmt och kletigt att bära hela tiden även om vi föredrar att slippa vagnen.

• Dixie

vi åker snart till thailand med vår 7 mån och vi kommer att ta med vagn (carena easy) + en bärsjal.

• lillalflygiz

när vi reste till Thailand när vår son var 7 mån hade jag m hans vanliga vagn för han sov helst på mage, så en sulky kändes inte ok......men nuförtiden tar jag bara m sulky nu är han snart 19 mån.

läs en massa resa m barn tips på min blogg;

http://blogg.alltforforaldrar.se/liniz/

• enny signatur

Hade aldrig ens övervägt det, man blir mycket mer begränsad. ska man resa runt så blir det ofta kråpngligt.. jag som inte ens tar med vagnen till stan i sverige, ja för mig är det uteslutet

• resemamman

Definitivt vagn, en liten smidig och helst paraplyvariant. Vi har backpackat med mycket lätt packning med många barn men har alltid haft med en vagn till barn som sover middag. Superskönt att kunna lägga barnet att sova på stranden under en palm eller på kvällen. I en vagn är det så mycket lättare att skapa luftgenomströmning och myggskydd. Ta med två myggnät, om vagnen går att öppna bak, så att luft kan strömma igenom. 

• segikolan

vi har varit i Thailand 6ggr med småbarn fr 10mån-5år o jag rekomenderar vagn pga följande....det är varmt vansinigt varmt. MEN att ta med svenska stora vagnen är väl sådär pga smala gator. Varje gång har vi köpt en billig paraplyvariant på blocket med fullt liggläge, dom sover rätt mkt pga värmen o vi tyckte det var gott o ha med på kvällen när vi var på restaurang o att vagnen har suflett så man kan täck med tunnt tyg. Däremot kan jag säga att vagn i BKK var sådär iaf på skytrain men då hade vi bärsele o ändå med den men ihopfälld. Alla är så ofantligt hjälpsamma när vi backpackade på öarna så skyndade dom från alla håll o hjälpte oss på med vagn, packning på båtar o till bussar. Vagnen har vi sedan dumpat vid hemresa i BKK. Just det det bästa som vi upplevde att vi var glada att vi hade med oss var....blåbärspure som var super då vi hade lite krångligt med lös mage samt majsvälling dels pga våran 10månaders åt mest fullkornsvälling men när han blev dålig kunde vi gå över till majsvälling, just vällingen fanns inte där vi var.

Svar på tråden Resa till Thailand med 6 månaders..VAGN???