• LSalander

De respekterar inte min diet!

Jag har tydligt förklarat för alla i min umgängeskrets att jag numera endast äter oxfilé och rysk kaviar och jag meddelar detta i god tid innan jag ska gå på en middagsbjudning.
    Dock är det ok att inte servera båda rätterna, utan en räcker gott.

Nästa vecka går jag in i en ny fas och då går det bra att äta krabba också.

Hur ska jag få mina vänner att respektera mitt val av diet?

Mina vänner förstår mig inte.  

• Svar på tråden De respekterar inte min diet!
  • Trivelina73

Oj, ja sånt är svårt. Bästa är nog att antingen ha egen matlåda med sig eller sluta umgås med såna typer! Menar, guuuuu va elakt och inte respektera. 

Nyfiken, vad dricker du till kaviaren, skall det vara champagne? Menar, vatten känns så... ja känns bara blah till det.. 

Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • LSalander

När man blir bortbjuden så blir man!

Då tycker jag inte att jag ska behöva ta med mig egen mat.  

• LSalander
    Trivelina73 skrev 2012-01-11 19:09:44 följande:
    Oj, ja sånt är svårt. Bästa är nog att antingen ha egen matlåda med sig eller sluta umgås med såna typer! Menar, guuuuu va elakt och inte respektera. 

Nyfiken, vad dricker du till kaviaren, skall det vara champagne? Menar, vatten känns så... ja känns bara blah till det.. 

Champagne brukar jag dricka, men det brukar jag ta med själv faktiskt. Jag vill inte vara till besvär!
  • Coccolina

Tror det beror på om du även är petig när det gäller hur oxfilen tillagas... Om du äter den blodig borde dina vänner bara acceptera dig och de val du gjort. MEN äter du endast välstekt oxfilé tycker jag att dina vänner skall överge dig och aldrig mer bjuda in dig på middag!!!

• Trivelina73
    LSalander skrev 2012-01-11 19:11:06 följande:
    Champagne brukar jag dricka, men det brukar jag ta med själv faktiskt. Jag vill inte vara till besvär!
    Men oj vad snällt av dig.. Ja, hm.. de borde då verkligen va snällare me dig, men om du tar en extra flaska av drickat så börjar de nog också snart förstå tjusningen med den dietten! 
    Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Regnig måndag

Men det är väl klart!
    De serverar wagyukött och du vill ha simpel oxfile och kaviar?
    Snacka om att vanära värdarna...

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • LSalander
    Regnig måndag skrev 2012-01-11 19:14:20 följande:
    Men det är väl klart!
    De serverar wagyukött och du vill ha simpel oxfile och kaviar?
    Snacka om att vanära värdarna...
    Ja, du tänker så. Jag får nog höra om det är där skon klämmer.
  • Bellans mamma

Det är respektlös av dom att inte fixa din speciella mat tycker jag dom är inte din riktiga vänner om dom inte hjälper dig med idin diet!! Dumpa dom!!

• astegmatism
    LSalander skrev 2012-01-11 19:07:36 följande:
    Jag har tydligt förklarat för alla i min umgängeskrets att jag numera endast äter oxfilé och rysk kaviar och jag meddelar detta i god tid innan jag ska gå på en middagsbjudning.
    Dock är det ok att inte servera båda rätterna, utan en räcker gott.

Nästa vecka går jag in i en ny fas och då går det bra att äta krabba också.

Hur ska jag få mina vänner att respektera mitt val av diet?

Mina vänner förstår mig inte.  
    De är respektlösa klipp med dem,
Svar på tråden De respekterar inte min diet!