• finelinan

Trolleys som handbagage?

Jag ska flyga ensam med min snart treåring och funderar på det här med handagage. Hade tänkt ha en stor ryggsäck till mig, och en liten till sonen som han kan bära själv. Sen fick jag av en slump syn på små trolleys i en affär jag gick förbi och funderar på om det kunde vara något?

Jag får ju med mig mer saker om jag har en liten trolley och en ryggsäck på ryggen. Och det kan alltid behövas eftersom vi endast reser med ett bagage + barnvagn.

Vad säger ni? Hur reser ni med barn? 

• Svar på tråden Trolleys som handbagage?
  • Dixie

det jag funderar på är hur du ska lösa en trolley, en vagn + bagage när ni är på flygplatsen? då är det ju smidigare med en ryggsäck!

• bocabo

Nu när jag flög sist så var jag tvungen att checka in min trolley. Jag fick inte ha den på på planet.
    Hade dock sett andra som hade med sig.
    Men flygplatser har annars att låna. så det löste sig jättebra för oss ändå-
    Inget kul att stå i immigration kö med ett gnällig barn som bara vill bli buret

glader
  • finelinan
    Dixie skrev 2012-01-11 20:45:09 följande:
    det jag funderar på är hur du ska lösa en trolley, en vagn + bagage när ni är på flygplatsen? då är det ju smidigare med en ryggsäck!

En trolley får nog plats under vagnen, och dessutom checkas den in som bagage rätt omgående vid ankomst till flygplatsen. Sedan blir vi uppmötta när vi anländer.

Men en bra tanke, jag ska definitivt fundera på det!
Svar på tråden Trolleys som handbagage?