• Anonym

Övervikt och minskad sexlust!!!

Jag (man) har träffat den rätta kvinnan i mitt liv! Ända sedan första gången jag såg henne så har mitt hjärta & lust slagit saltomotaler för henne! Vårt sexliv är fantastiskt och har varit så från dag 1! Nyligen har sexlivet börja svalna, vilket jag ingrep i och frågade vad som inte kändes okej? 

Hon säger att 2-3 år innan vi träffades så var hon smal. Hon genomgick därefter en medicinering, för att enligt henne öka hennes vikt. Efter medicineringen så stannade hon kvar på sin övervikt, vilket förbannade henne. Men jag tog INGEN notis kring detta när vi träffades för snart 1,5 år sedan!  Hon säger nu att detta verkligen påverkar hennes lust, och att hon vill träna, äta rätt för att komma ner till sin "forna" idealvikt och för att hon vill känna sig bekväm och således känna lusten igen. Jag vill ju inte såra henne, när hon efterlyser peppning av mig för att börja gå ner i vikt. Vad skulle ni kvinnor verkligen vilja höra från er man i ovannämnda syfte?

Jag måste ju bara tillägga i dagsläget, att hon är så jävla galet vacker, och jag KAN inte släppa ögonen ifrån henne! Tungan ute Men det hjälper ju inte om hon nu känner sig obekväm!

• Svar på tråden Övervikt och minskad sexlust!!!
  • Anonym (smurf)

Pressa henne inte. Men ge henne kyssar i nacken och säg att hon är så otroligt vacker. Hon kanske inte är nöjd med sin kropp just nu och det påverkar absolut hennes lust. Men om du talar om för henne hur mycket du tycker om henne och hon betyder för dig och att du tycker att hon är vacker och snygg så kan det ge henne mer självförtroende. MEN du ska inte säga att hon är sexig för mycket, självklart ibland. Men då kan hon kännas sig pressad från sig. 

Förstår du hur jag menar? 

• Anonym (TS)

Tack för ditt inlägg! Jag förstår hur du menar! Glad

Kan tillägga och fråga om det här med beröring och närhet, vilket har stött på patrull från hennes sida
    när vi kramas och kelar? 

• Anonym (smurf)

Det beror väl lite på hur du gör när ni kramas och kelar? Hon tror kanske att du vill kela med henne och att det ska leda till sex och det gör kanske att hon avvisar lite. 

Visa att du kan kela och kramar utan att jämt vilja ha sex.  

• Anonym (TS)

Intentionen med kram och kel är inte för att leda till sex, kan jag skriva under! Flört
    Renodlad "vardaglig" mys helt enkelt! Sitter i soffan, när vi står i nån kö eller hänger på busstationen.

Ex: En gång när jag höll om henne så sa hon:
    -Vad gör du? Tallar du på mina valkar!

• JoWill

Hejsan
    Jag har själv vart väldigt missnöjd med min kropp och har en bit kvar för att känna mig nöjd. När jag blev gravid vägde jag ca 102 kg och när vår son föddes 118. Nu är jag nere på 82 kg så 36 kg sen vår son föddes för 16 månader sen. Har en bit kvar men jag känner att det inte är omöjligt.
     Och det hade aldrig gått utan min sambo!
    Jag har också perioder när jag inte vill att min sambo ska ta på mig, när min mage känns extra hängig eller mina ben extra fula. Tillfällen när han säger att jag är vacker men jag bara slåt bort det och säger att jag inte tror honom. Och jag kan se hur mycket det sårar honom. Men slutat inte att ta på henne, för om min sambo skulle sluta en dag så skulle det vara ännu värre.

Jag tror det allra viktigast är att våga vara öppen om det, jag vill att min sambo ska stötta och hjälpa mig. Vi har kommit dit att han vågar säga ifrån när jag kansek blir extra sugen på godis. "Inte behöver vi godis i kväll"
    Han stöttar mig även mycket i min träning och iband kör iväg mig trotts att grabben är ledsen.
    Detta har lätt till att vi är mycket nyttigare båda två och vår son har ännu inte ätit godis eller liknande. Så var stöttande och köp inte hem massa onyttigt.

Jag har lyckats utan massa dieter och pillar, bara hård vilja träning och bra kost på små tallrikar kommer man jätte långt!

Jag har äntligen insett att vilja ta tag i sin vikt är inget att skämmas för, det visar bara hur stark man är! Så var öppen med henne och berätta vard du känner.
    Och säg att hon är vacker varje dag! Lite blommor då och då skadar inte ;)

• RockaTot

Hmm, är hon överviktigt eller upplever hon det bara så för att hon inte längre liknar sig själv i tonåren/skyltdockor eller nått? Jag svarar utifrån att hon är överviktig på riktigt.

Att vänta på att man ser ut på ett visst sätt eller väger på ett visst sätt är nog rätt dumt, då kanske det kommer nått annat som gör att det inte funkar med lusten.
    Det bästa är nog att finna ett sätt där hon kommer till insikt att hon duger mer än väl som hon är för dig. Att hon verkligen kan tro på och känna att du faktiskt tänder på henne, på riktigt.

Jag har själv lätt för att halka in i tänket att "det finns ju så många smalare vackrare än mig så varför vill han ha sex med just mig, är jag naken eller han tar på mig kommer han snart att märka det". Så det är nog mest till att hon börjar jobba med sina tankar, nästan mer än att träna/banta. Det skulle du ju kunna föreslå, jobba på att tänka annorlunda om sig själv.
    Exempel, många halkar lätt in i sånt osäkert tänk, att du skulle också kunna börja tänka så ex "jag är tunnhårig nog bäst vi inte har sex innan jag hittat en lösning för det". Vad skulle hon tycka om det, då skulle hon nog förstå att hon själv älskar ju dig fast du inte kan vara absolut vackrast i allas ögon och vill ha sex med dig

Man behöver ju inte attraheras av sig själv som tur är, utan på sin partner och då tycker jag partnern har lite patent på vad som denna tycker är attraktivt. Det kan man ju inte bestämma själv "du får inte gilla mina valkar".
    Så tror jag man behöver tänka. Hon skulle nog inte uppskatat om du bestämmde vad hon attraheras av på dig, eller att hon inte gör det.

Det handlar ju om att du faktiskt attraheras av henne. Det förstår hon inte. Det måste ni hitta ett sätt som gör att hon förstår det.

Ett knasigt tips och ytligt, men det handlar ju om kroppen,  kan vara att söka på nätet och läsa om vad en del killar/män/kvinnor tänder på, (hoppa över de som inte tänder på mulliga/överviktiga) men att bara visa henne andras ord, så hon kan läsa och se att det är en hel del män som vill ha mer mulligt/kurvigt (vad hon nu är). För det kan faktiskt ha gått henne helt förbi.

Rent praktiskt hade jag velat få hjälp, pep med träning och kost (inte bannor men slippa se på när någon annan mumsar godis..) och att göra träning tillsammans som en grej ihop.
    Vad gillar ni, träna hemma frmaför tv, springa, klättra, simma eller köpa en hund som kräver extremt mycket promenader? Vill hon hellre träna själv är kanske pepp att ta kontakt med pt, eller bara ta tag i att skaffa gymkort och ha tiden att komma dit.
    Men varför vänta på att få sin "drömkropp" innan man kan njuta av sex, som dessutom främjar hälsan och bränner en och en annan kalori?

Är hon egentligen inte överviktig (bmi) så är det ju ännu mer att hon måste jobba med sig själv och behöver stöd med den biten. Kanske är det ännu mer psykologiskt komplicerat och kroppen bara är ett symtom på annat "att inte vara värd att älskas"?

Svar på tråden Övervikt och minskad sexlust!!!