Hmm, är hon överviktigt eller upplever hon det bara så för att hon inte längre liknar sig själv i tonåren/skyltdockor eller nått? Jag svarar utifrån att hon är överviktig på riktigt.
Att vänta på att man ser ut på ett visst sätt eller väger på ett visst sätt är nog rätt dumt, då kanske det kommer nått annat som gör att det inte funkar med lusten.
Det bästa är nog att finna ett sätt där hon kommer till insikt att hon duger mer än väl som hon är för dig. Att hon verkligen kan tro på och känna att du faktiskt tänder på henne, på riktigt.
Jag har själv lätt för att halka in i tänket att "det finns ju så många smalare vackrare än mig så varför vill han ha sex med just mig, är jag naken eller han tar på mig kommer han snart att märka det". Så det är nog mest till att hon börjar jobba med sina tankar, nästan mer än att träna/banta. Det skulle du ju kunna föreslå, jobba på att tänka annorlunda om sig själv.
Exempel, många halkar lätt in i sånt osäkert tänk, att du skulle också kunna börja tänka så ex "jag är tunnhårig nog bäst vi inte har sex innan jag hittat en lösning för det". Vad skulle hon tycka om det, då skulle hon nog förstå att hon själv älskar ju dig fast du inte kan vara absolut vackrast i allas ögon och vill ha sex med dig
Man behöver ju inte attraheras av sig själv som tur är, utan på sin partner och då tycker jag partnern har lite patent på vad som denna tycker är attraktivt. Det kan man ju inte bestämma själv "du får inte gilla mina valkar". Så tror jag man behöver tänka. Hon skulle nog inte uppskatat om du bestämmde vad hon attraheras av på dig, eller att hon inte gör det.
Det handlar ju om att du faktiskt attraheras av henne. Det förstår hon inte. Det måste ni hitta ett sätt som gör att hon förstår det.
Ett knasigt tips och ytligt, men det handlar ju om kroppen, kan vara att söka på nätet och läsa om vad en del killar/män/kvinnor tänder på, (hoppa över de som inte tänder på mulliga/överviktiga) men att bara visa henne andras ord, så hon kan läsa och se att det är en hel del män som vill ha mer mulligt/kurvigt (vad hon nu är). För det kan faktiskt ha gått henne helt förbi.
Rent praktiskt hade jag velat få hjälp, pep med träning och kost (inte bannor men slippa se på när någon annan mumsar godis..) och att göra träning tillsammans som en grej ihop.
Vad gillar ni, träna hemma frmaför tv, springa, klättra, simma eller köpa en hund som kräver extremt mycket promenader? Vill hon hellre träna själv är kanske pepp att ta kontakt med pt, eller bara ta tag i att skaffa gymkort och ha tiden att komma dit.
Men varför vänta på att få sin "drömkropp" innan man kan njuta av sex, som dessutom främjar hälsan och bränner en och en annan kalori?
Är hon egentligen inte överviktig (bmi) så är det ju ännu mer att hon måste jobba med sig själv och behöver stöd med den biten. Kanske är det ännu mer psykologiskt komplicerat och kroppen bara är ett symtom på annat "att inte vara värd att älskas"?