• picadillo

Hur gör ni med blöjor?

Min son är blöjfri hela dagarna när vi är hemma, men har alltid blöja om vi ska åka iväg nånstans.
    Hur tog ni steget att sluta med blöja då med? Ska man bara sluta?
    Man vill ju inte att de händer en olycka i bilen eller när man är på besök hos någon.
    Tips mottages gärna..

• Svar på tråden Hur gör ni med blöjor?
  • Pickeli

Sätt ett skydd i bilbarnstolen och ha med ombyte när ni åker någonstans. Se till att han går på toa innan ni går hem till någon för att undvika ev olyckor på olämpliga platser.

Vi tog bort blöjan helt för att inte förvirra honom.

Händer det olyckor hemma eller går han på toa?

Google it!
  • Machapuchare

En olycka händer så lätt... I början kan det vara bra med lite plastad frotté i bilstolen. Och några extra ombyten i packningen. Det kommer hända olyckor men de blir färre och färre. När man tycker att det fungerar bra hemma så är det bara att våga prova. Och komma ihåg att fråga och erbjuda möjlighet att kissa ofta!

• picadillo
    Pickeli skrev 2012-01-12 15:35:27 följande:
    Sätt ett skydd i bilbarnstolen och ha med ombyte när ni åker någonstans. Se till att han går på toa innan ni går hem till någon för att undvika ev olyckor på olämpliga platser.

Vi tog bort blöjan helt för att inte förvirra honom.

Händer det olyckor hemma eller går han på toa?
    Det händer olyckor ibland men då hinner han inte till pottan, han känner ju när nånting är på gång och säger oftast till. Han har fortfarande blöja på natten då den är full varje morgon.
  • Pickeli
    picadillo skrev 2012-01-12 15:41:29 följande:
    Det händer olyckor ibland men då hinner han inte till pottan, han känner ju när nånting är på gång och säger oftast till. Han har fortfarande blöja på natten då den är full varje morgon.
    Om du påminner honom då? Provar han att gå kissa då eller vill han sköta det själv?
    Google it!
  • whitetrach86

Min dotter fick kissa precis innan vi gick iväg, först korta turer sen längre. Ibörjan hade jag en blöja med i väskan (dom hon alltid sa till)
    Nu sätter hon sig på toaletten med min hjälp om vi är borta. 

• picadillo
    Pickeli skrev 2012-01-12 15:46:28 följande:
    Om du påminner honom då? Provar han att gå kissa då eller vill han sköta det själv?
    nej han vill sköta det helt själv.
    frågar honom om han kanske 2 ggr i timmen om behöver kissa men han svara alltid nej.
Svar på tråden Hur gör ni med blöjor?