• Ms M

Hur få bort dålig lukt i micron?

Råkade spilla välling i micron häromkvällen och skulle vänta med rengöringen till efter sonen somnat men somnade själv o hann då inte städa. Torkade ut micron kvällen därpå och det stank surt.. Som sur mjölk.. Luktar fortfarande lite.. Hur kan man bäst få bort lukten`

Hur rengör ni er micro bäst? O använder ni medel, isåfall vilka?  

• Svar på tråden Hur få bort dålig lukt i micron?
  • principessan

Jag sprayar med nått tillgängligt köksmedel. Luktar det ff ställ in en skål med ättika en stund.

• Nica 1

Pressa en halvcitron i glas och micra det lite på inte för varm värme, testa dig fram med värmen sen kan du låta glaset stå där inne ett tag så försvinner lukten

• Hellinor

"För att göra mikron ren fungerar det utmärkt med det billiga och miljövänliga alternativet citron. Placera en skål med kranvatten och några skivor citron i mikron. Kör mikron på 600 watt i 30 sekunder, torka sedan ur. Gamla matrester lossnar lättare och citronen sprider en härlig doft."

och funkar inte det så "ställ in en kopp med ättika. Den suger upp lukten"

"Ättika, vinäger eller lite salubrin i ditt torkvatten tar bort den dålig lukten"

• HannaE

Klyfta upp en citrusfrukt, gärna en apelsin. Lägg den i en skål med litet vatten. Ställ in i micron och kör på full effekt så det kokar ett par min. Torka sedan ur med vatten på trasan bara. Luktar som efterrätt i hela lgh!

Man lever så länge man lär.
  • Eleonor01

Jag stänger aldrig luckan så min luktar aldrig något, verken före eller efter städ

• majja5

Jag köpte nyligen en beg mikro, men den luktar hel konstigt när man kör den. Som någon sorts stark parfym doft. Har provat citron och ättika tipset, inget funkar. Vad gör man då ???Gråter

Svar på tråden Hur få bort dålig lukt i micron?