• Robert85

Partner utan sexlust

Hej! Jag har varit tillsammans med min fästmö i snart fyra år. Och jag tycker inte att vårt sexliv fungerar. När vi har sex känns det som att hon gör en uppoffring, ett nödvändigt ont. Jag tror att hon skulle klara sig utan sex helt och hållet. Hon vill inte ge eller ta emot oralsex. Hon gillar inte heller klitorisstimulering. Att testa nya ställningar eller att ha sex på nya ställen är inte heller intressant... Allt detta gör mig mycket orolig och får mig att känna mig fruktansvärt otillräcklig. Vad fasen ska jag hitta på? Det är ett väldigt känsligt ämne att prata om också... Känner hopplöshet... Snälla hjälp mig att rädda oss

• Svar på tråden Partner utan sexlust
  • sexologen

Hej!

Ni måste prata om hur ni vill ha ert gemensamma sexliv och du måste vara tydlig med att det här är viktigt för dig. Utgå från hur du känner och tala utifrån dina känslor. Säg att det här oroar dig och berätta hur du vill ha det. Att ämnet är känsligt gör att du måste ta upp detta då ni har lugn och ro omkring er och kan prata ostört. Fokusera på hur du vill att det ska vara snarare än på hur det faktiskt är. Fråga hur din partner vill ha det och vad hon njuter av. Hur hon vill bli smekt och vad som väcker hennes lust. Tänk på att inte pressa eller skuldbelägga, det är aldrig bara den ena partnerns fel att sexlivet inte fungerar. Ni är två i det här. Visa att du tycker om din partner och utgå från att hon också vill lösa detta.

Ta hand om varandra!

Lycka till!

Hälsningar
    Sara Dahlin         

Svar på tråden Partner utan sexlust