Anonym (madonna?) skrev 2013-05-27 22:13:19 följande:
Stackars dig! Själv har jag och min man inte haft dessa problem - snarare tvärtom - lusten blev större hos oss båda under graviditeten.
Hur bemöter han dig när du bryter ihop som du beskriver det? Blir han också ledsen, tröstar han dig, vad får du för förklaring? Tycker du ska fråga rent ut varför han onanerar när han säger att han inte längre har lust. Varför vill han inte ha dig? Jag tror att många killar blir lite rädda för magen, att skada bebisen men också att de helgonförklarar den blivande modern och har svårt att besudla henne. Du får helt enkelt försöka förklara för honom hur du känner, att du helt tappat självförtroende, känner dig ful, fet och oälskad. Att du älskar honom och är minst lika kåt på honom som du alltid varit och att det knäcker dig att han inte vill ha dig längre. Han måste ta itu med det här - det är hans problem, inte ditt.
Hur är han annars? Visar han att han älskar dig. Kramar han magen och pussar den. Tar han på dig? Hånglar ni? Tar han hand om dig och pysslar om dig? Är han likadan som han brukar vara? För det är väl inte så att han hittat någon annan att tillfredsställa sig med? Att han fått kalla fötter och vänt sig till någon annan?
Skönt att ni inte har det här problemet.
Nja, han blir inte ledsen direkt, inte heller stött. Vi kan prata rätt öppet om sex o sånt, så det är inget konstigt i sig. Han har så jävla svårt att utrycka sig. Han säger bara att det känns konstigt att ha sex när det är en mage där och hans dotter därinne. Han sa sist igen att jag var den "sexigaste kvinnan i världen"... Men han vill inte ha sex?
Jag vet inte. Ibland känns det ok, jag klarar mig, men när jag går in djupare på det och inser hur mycket jag saknar honom och den typen av närhet blir jag knäckt...
Jag har sagt nästan exakt det du skrev ovan, då blir han lite ledsen och säger att jag inte ska känna så, men han ger ingen annan feedback för stunden. T ex att jag inte är ful, fet osv. Utan det kommer först när man bryter ut i tårar... Han är mestadels som vanligt annars, hade lite svårt i början med kontakt överhuvudtaget och ville inte mysa med magen eller så. jag tror att han var rädd för alla känslor och att man kan förlora barnet. Vi har gått igenom en IVF för att bli med barn, så rädslan har ju varit enorm för oss båda att få missfall.
Nu är det lite bättre och han klappar lite då och då, kramas gör vi fortfarande och pussas ibland. Jag tror inte han har någon annan (jag är i o f s väldigt blåögd och väldigt o-svartsjuk) eftersom vi bestämde oss för en och en halv månad sen att vi ska gifta oss. Nästa lördag ska vi slå till och vi är båda väldigt lyckliga för det och pratar mycket om det

.
Det har väl i sin tur gjort att jag lugnat mig lite för stunden och försöker "hålla ut" ett par månader till. Skulle det inte bli bättre efter ett par månader efter förlossningen så tänker jag fasiken ta upp det. Mer tid än så får han inte!
Så nu ska jag försöka hålla mig stark och känna mig vacker trots detta.
Tack för ditt svar!!