• Pajsarn

Förskolepersonal som fått grav.penning, HJÄLP tack!

Arbetar som fsklärare på småbarnsavdelning och sitter nu med ansökan till försäkring.kassan. Hur tydliga var ni som fått grav.penningen beviljad och vad tryckte ni extra på?! Är det lyften eller?! Tar tacksamt emot tips!

• Svar på tråden Förskolepersonal som fått grav.penning, HJÄLP tack!
  • Fanaya

Tullemo - Sökte du förra gången du var gravid oxå? Jag skrev 3 A4 sidor på datorn, det blev en hel del som vi gör under dagen. Det var en bra idé att skriva under flera dagar. Jag hade så bråttom när jag skulle skicka in så det inte skulle komma in så sent. Så jag skrev allt på några timmar, sen kom jag på några fler saker dagen efter och skrev till det. Jag gjorde som du att nån fick läsa igenom det och kommentera. Tyvärr hann jag inte låta kollegor ge förslag vad man ska skriva annars är ju det bra att göra, de vet ju verkligen vad man gör.

• Tullemo
    Fanaya skrev 2012-01-21 15:13:07 följande:
    Tullemo - Sökte du förra gången du var gravid oxå? Jag skrev 3 A4 sidor på datorn, det blev en hel del som vi gör under dagen. Det var en bra idé att skriva under flera dagar. Jag hade så bråttom när jag skulle skicka in så det inte skulle komma in så sent. Så jag skrev allt på några timmar, sen kom jag på några fler saker dagen efter och skrev till det. Jag gjorde som du att nån fick läsa igenom det och kommentera. Tyvärr hann jag inte låta kollegor ge förslag vad man ska skriva annars är ju det bra att göra, de vet ju verkligen vad man gör.
    Ja det blir ju verkligen det, helt sanslöst när man ser hur mycket man bär och så! Förra graviditeten gjorde jag inte det, då pluggade jag ända fram till förlossning samt 3 veckor efter, så jag vet inte om det kommer ge något resultat..

Vet ni hur lång tid det tar innan man får svar?
    William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • Fanaya

Nån här har skrivit att de fick svar redan efter 2 veckor. Men man ska nog räkna med en månad iaf. Tror ni man ska ringa och höra med de efter man skickat in papprena? Kanske komplettera några uppgifter. Jag har tex inte skrivit nåt om att vi har ett stressigt jobb, vilket inte är bra att stressa för bla blodtrycket när man är gravid.

• Tullemo

Det är nog alltid bra att ringa och dubbelkolla, eller kan man kanske se på "mina sidor" på fk?

• Fanaya

Jag vet inte om man kan se det. Har inte hört talas om det så tror inte det. isf skriver de kanske bara att man sökt grav.penn.

• Coyote

Kan man skriva ner en dag, minut för minut typ? Alltså, 09.02; klär på fem barn för att gå ut, sammanlagt 15 lyft av barn, reste mig själv 13 gånger.

• Tullemo

Ja det kan man väl göra, hellre för tydligt från början så man slipper komplettera! :) Fast kanske skriva varje timme istället?

• Fanaya

Det måste va svårt att skriva per min. DÅ får du skriva väääääldigt många sidor. Sen gör du väl inte samma varje dag. Jag skrev det mestga jag gör på en vecka o skrev till att jag gör inte detta varje dag men jag gör allt under en vecka.

Nån som hört talas om att vattkoppor är farligt när man är gravid? Fick ´höra det idag.  

• Coyote
    Fanaya skrev 2012-01-24 21:14:16 följande:
    Det måste va svårt att skriva per min. DÅ får du skriva väääääldigt många sidor. Sen gör du väl inte samma varje dag. Jag skrev det mestga jag gör på en vecka o skrev till att jag gör inte detta varje dag men jag gör allt under en vecka.

Nån som hört talas om att vattkoppor är farligt när man är gravid? Fick ´höra det idag.  
    Haha, kom på det sen. Hur skulle man få tid till det, för övrigt?

Vattkoppor är väl mest farligt i slutet av graviditeten, eftersom det kan smitta barnet, som inte hinner få antikroppar från dig. Men det är ju bara farligt om du inte haft det tidigare, och det har väl de allra flesta?
  • Javli

Hur många kilo har ni uppskattat att ni gör per lyft, arbetar med barn 1-5 år. mest lyft av 1-3,5 åringar.

• Skattkistan

Jag skrev 7-20 kg. Tripp trapp stolarna väger 7 kg st och de tyngsta barnen uppskattade jag till omkring 20. Men jag skrev även att jag ibland hjälper barnen på 3-5 att komma upp i gungorna och att de är ännu tyngre...

• Fanaya

jo det är tydligen farligt om det är särskilt i slutet av grav. Men man vet ju aldrig om grav. sätter igång tidigare. Ska höra med mín BM hur pass farligt det är.

Svar på tråden Förskolepersonal som fått grav.penning, HJÄLP tack!