• Dixie

Chicago - hyra hus

Någon som har tips för oss som vill hyra semesterhus kring Chicago, Il? 

Vi åker till Chicago i sommar och tar tacksamt emot tips på var man kan hyra hus i Chicago området och även om ni har övriga tips om Chicago! 

Tack!  

• Svar på tråden Chicago - hyra hus
  • evaoregon

Vi var i Chicago för en del år sedan och besökte bl a flera av deras intressanta museum.  Själva staden var vi inte särskilt förtjust i.  Det var i alla fall då inte särskilt promenadvänligt och det var närmast omöjligt att ta sig till deras museum (som låg centralt) genom att promenera.  Är det någon speciell anledning till att ni ska åka till just Chicago? 

Om ni ska hyra hus där så kolla noga vilket område ni hamnar i.  Vi tog tåget till Chicago ifrån Ann Arbor, Michigan (där vi bodde) och åkte igenom flera skumma områden i Chicago där många polisbilar körde runt och där jag var mycket glad att vi inte skulle kliva av.  Rynkar på näsan

• Dixie

Tack för svar, evaoregon!

Vi kommer att besöka släkt i Illinois och flyger till Chicago och tänkte därför passa på att besöka staden också - vi tänkte nog inte bo inne i Chicago, utan hyra hus/lgh utanför. Har du någon koll på vilka områden man ska undvika?! 

• evaoregon
    Dixie skrev 2012-01-18 12:46:20 följande:
    Tack för svar, evaoregon!

Vi kommer att besöka släkt i Illinois och flyger till Chicago och tänkte därför passa på att besöka staden också - vi tänkte nog inte bo inne i Chicago, utan hyra hus/lgh utanför. Har du någon koll på vilka områden man ska undvika?! 
    Ingen aning vilka områden som är bra.  Jag skulle nog välja att bo på hotell mitt i centrum och besöka alla sevärdheter (museum mm) som ligger där. Att bo utanför Chicago verkar inte särskilt logiskt, men kolla med släktingarna som bor där för de har säkert koll.   Hur länge ska ni vara i Chicago?  Tänk på att kriminaliteten där är mycket högre än i städer som New York eller Los Angeles. 
Svar på tråden Chicago - hyra hus