• mamau

Marmaris eller Side för småbarnsfamiljen?

Sitter och tittar efter en resa i sommar, vi planerar att vara borta två veckor. Har fastnat för Turkiet. Vilken ort av Side och Marmaris skulle ni rekommendera för barnfamiljen. Våra barn kommer att vara 8 mån, 7 år och 9 år.

• Svar på tråden Marmaris eller Side för småbarnsfamiljen?
  • Acelise
    mamau skrev 2012-01-16 11:52:24 följande:
    Sitter och tittar efter en resa i sommar, vi planerar att vara borta två veckor. Har fastnat för Turkiet. Vilken ort av Side och Marmaris skulle ni rekommendera för barnfamiljen. Våra barn kommer att vara 8 mån, 7 år och 9 år.
    Marmaris är mer "partystad", så jag skulle rekommendera Side. Har dock noll koll på hotellen där, men rekommenderar såklart att välja något barninriktat. Och att inte åka i juli/augusti, då det ofta är upp mot 40 grader varmt. Men en 8-månaders är det då bara att hålla sig inne i luftkonditionering som gäller... Maj/juni eller september är i så fall bäst.
  • Iväntanpålivet

Jag skulle inte rekommendera Marmaris. Ett riktigt ghetto tyckte jag.
    Side är ju känt för att vara familjevänligt. Har aldrig varit där, men skulle gärna åka dit med familjen :)

• mamau

Hmm, vi ska åka i början av augusti. Borde vi hitta ett "svalare" resmål kanske? Tips?

• Acelise
    mamau skrev 2012-01-16 11:55:06 följande:
    Hmm, vi ska åka i början av augusti. Borde vi hitta ett "svalare" resmål kanske? Tips?
    Ja, jag skulle inte rekommendera det faktiskt. Och framförallt inte eftersom Side och Marmaris ligger så långt söderut.

Mallorca? Ving har kanonbra hotell där!
  • principessan

Vi var i sida förra året! Det var kanon. Men på tok för varmt om ni åker i augusti! Vi var första veckan i oktober och det var perfekt. Men sen blir vädret sämre så september skulle jag rekommendera om ni ska dit.

• Acelise
    principessan skrev 2012-01-16 12:01:45 följande:
    Vi var i sida förra året! Det var kanon. Men på tok för varmt om ni åker i augusti! Vi var första veckan i oktober och det var perfekt. Men sen blir vädret sämre så september skulle jag rekommendera om ni ska dit.
  • cta

Vi var i alanya i slutet av augusti innan vi fick barn & skulle inte rekommendera att åka den tiden,det var oerhört varmt.Däremot var vi i Side första veckan i oktober förra året med barnen & det var super!

• Acelise

Ja, när det är så varmt som det kan bli där så mår man dåligt. Känns som man har feber... Nästan panikartat. Jag var gravid senast det var så varmt... Höll på att svimma flera gånger per dag, trots att jag bara låg ned hela dagen och drack vatten. Då kan man ju tänka sig hur barnen mår...

• Opsis

Ni ska helt klart välja Side. Side´s strand är så mycket finare och större. Jag trivdes dock på båda orterna men har man barn med sig passar nog side bättre. Det är galet varmt i augusti så ni vet.

• mamau

Vi bestämde oss till slut för Teneriffa istället. Det är lite svala på kanarieöarna än i östra medelhavet...
    Men tack i alla fall för alla svar, det kanske blir Turkiet om några år. :) 

Svar på tråden Marmaris eller Side för småbarnsfamiljen?