• AngelicaL84

Namnet Love

Jag funderar på att döpa min son till Love men blir lite osäker pga att jag är rädd att han kommer att bli retad för det
    Ni som har barn eller någon annan ni känner som heter det, har det gått "bra" och är de nöjda med sitt namn?

(Är medveten om att man kan bli retad för vad som helst nuförtiden.) 

• Svar på tråden Namnet Love
  • Hannah76

Jag ser inte varför manskulle bli retad för namnet Love? Jättefint och inte det minsta konstigt.

• annis02

Min lillasysters kompis heter det. Han är 17 år och har alltid varit nöjd med det namnet. Love är ett jättefint namn :)

• Ziindlaa

Love är jätte fint, jag hade det som förslag men min man röstade tyvärr ner det namnet. Men hade jag fått bestämma så hade det nog blivit en liten love...

• Krila

Jag har ett ex som heter det och han blev inte retad för det vad jag vet i alla fall

• DenNamnbitne

Namnet Love tror jag varken ger någon försäkran mot eller för mobbing. Min kusin heter det och det är ett mycket fint namn! För mjukt för min smak men fint!

• AlreadyBurning

han får stå ut med "vet du om att ditt namn blir kärlek på engelska?? hiihihihihihihi". Ifrån alla människor i alla åldersgrupper. mest barn i 4-12 års åldern och mammor 30-55 år. Men namnet det är fint-.

I tried to teach niggas how to be kings And all they ever wanted to be was soldiers So the love is gone, Til blood is drawn.
  • FridaKarin

Det är fint. Men trist om han vill flytta utomland. Till england tex. Då tror jag inte att han tycker att det är så kul.

• amanda h

Tänkte säga samma som FridaKarin, bor i UK o här hade han nog blivit retad. :) men vill han flytta hit kan han ju alltid byta till sitt andranamn :) annars tycker jag Love e sött, fast på Svenska då!

• FebruariVals

Brorson som heter Lowe, jättefint, jag menar, hur farligt är det egentligen att ens barns namn betyder KÄRLEK  det är ju hur vacker som helst! Det är ju inte BAJS eller nåt som är första tanken :)
    De Lovar jag känt som är äldre har alltid vart stolta över sina namn och alltid haft bästa öppningsrepliken på krogen

-Även om världen gick under imorgon skulle jag plantera ett äppelträd idag-
Svar på tråden Namnet Love