• gulleplutten

vad ska jag tänka på om vi åker till thailand?

Ni erfarna som åkt till thailand med barn....
    Vad ska man tänka på? Försäkringar?
    Vilka vaccinationer? något annat som är bra att veta? Om man har spädbarn (snart 2 år) orkar man sitta med honom i knät eller bokar man en stol till honom med?
    Jätte tacksam för alla tips (förutom solkrämer å sånt för det ka jag)

• Svar på tråden vad ska jag tänka på om vi åker till thailand?
  • Dixy

utdrag från vaccinationsguiden.se

" Barn som inte haft eller tidigare blivit vaccinerade mot mässling, påssjuka eller röda hund bör vaccineras mot dessa sjukdomar. " 

Rekommendation vid vistelse i stadsmiljö Polio-, stelkramps- och difteri-vaccinationerna ses över. Skydd mot hepatit A (epidemisk gulsot). Hepatit B-vaccin (vid frekventa eller långvariga vistelser i landet). Till vissa riskgrupper dessutom: Dukoral (ett koleravaccin). Rekommendation vid vistelse i landsbygdsmiljö Polio-, stelkramps- och difteri-vaccinationerna ses över. Skydd mot hepatit A (epidemisk gulsot). Hepatit B-vaccin (vid frekventa eller långvariga vistelser i landet). Till vissa riskgrupper dessutom: Dukoral (ett koleravaccin).

Vet iaf att Hepatit A kan man inte vaccinera mot före två års ålder....

• Millans hustru

kliv in här vet ja: www.familjeliv.se/Forum-3-105/m51671239.html
    Här kan du hitta massor av svar o många att fråga!

Spontant vill jag säga att ni ska tänka solskyddsplagg till barnen, hög solskyddsfaktor till alla i familjen, mycket vätska och solhattar. o så vaccinationer! i övrigt bara njuta!!   

• lillalflygiz

ang vaccinationer så skrev jag en massa bra om det på min blogg förra v;

blogg.alltforforaldrar.se/liniz/

men kolla m ditt BVC oxå så just ditt barn har fått allt som behövs innan resan.

Ring din hemförsäkring och kolla så ni har fullt reseförsäkringsskydd och får med er ert utlandskort.

glöm inte reseapotek m alvedon, nässpray, handsprit etc...

det mesta finns ju att köpa i thailand.

annars massa bra tips på min blogg.

vi åkr till thailand m vår son i mars då är han 21 månader o han kommer få sitta i vårt knä, boka en natt flygn annars så kanske hon sover hela resan?

lycka till.

mvh
    Lina

http://blogg.alltforforaldrar.se/liniz

• Lizzie

Åkte till Thailand med 1,5 åring. Sätt/ låg i knät. Hade med lite sysselsättning förstås, flygresan gick över förväntan. Dricker ditt barn välling, ta med massor, för det finns inte där. I övrigt går det att skaffa det mesta till barn där. Trevlig resa!

• Millans hustru

ang välling, räkna med att det KAN bli så att ditt barn helst BARA livnär sig på välling när ni är iväg i värmen. så ta med extra ordentligt. har läst många som överraskats så på sina resor.

Svar på tråden vad ska jag tänka på om vi åker till thailand?