• Anonym

Har totalt tappat sexlusten efter att vi fick vårat första barn för 1,5 år sedan....

..... vad gör man för att hitta sexlusten igen? Behovet var inte superstort innan men nu totalt borta....suck... tråkigt.....

• Svar på tråden Har totalt tappat sexlusten efter att vi fick vårat första barn för 1,5 år sedan....
  • smultronrosa

Känner lite samma sak :( min dotter är 14 mån och förut var jag den som var mest på :p nu kan jag väl tycka att det är bra när det väl händer men bryr mig knappt alls om hur ofta osv, fattar inte varför..

• Mollly

Låt det ta tid. Känn inget tvång. Det kan faktiskt ta några år innan man hittar tillbaka dit man var innan. Gör ingen stor grej av det. Prata om det.

• Anonym (Andrew)

"Gör ingen stor grej av det" ... det beror på vill jag säga. Går det år utan ett fungerande sexuellt förhållande så är det nog dags att göra en grej av det. Att bara lita på "tiden" som skall hjälpa en att hitta tillbaka är lite naivt. Visst kan det bara en dag kännas bra igen men jag tvivlar om det blir så om det inte finns annat som pushar och driver på lusten.

Man har ett ansvar för sin sexualitet.

Praktiska saker i vardagen gör ofta att man glömmer bort sin sexuella längtan - men det är viktigt att man jobbar på den. Ingen annan kan bäras för det ansvaret.

Så jobba på din lust och sexualitet även om du inte känner något just nu.

• colanappen

för mig var det p-piller som ställde till det och lusten var obefintlig.
    markant skillnad när jag slutade sen fungerar i alla fall jag så att har jag sex blir jag sugen på mer...
    så kanske om man grejar lite själv att man blir sugen på mera...

• Mollly
    Anonym (Andrew) skrev 2012-01-17 13:39:26 följande:
    "Gör ingen stor grej av det" ... det beror på vill jag säga. Går det år utan ett fungerande sexuellt förhållande så är det nog dags att göra en grej av det. Att bara lita på "tiden" som skall hjälpa en att hitta tillbaka är lite naivt. Visst kan det bara en dag kännas bra igen men jag tvivlar om det blir så om det inte finns annat som pushar och driver på lusten.

Man har ett ansvar för sin sexualitet.

Praktiska saker i vardagen gör ofta att man glömmer bort sin sexuella längtan - men det är viktigt att man jobbar på den. Ingen annan kan bäras för det ansvaret.

Så jobba på din lust och sexualitet även om du inte känner något just nu.
    Menade mer att man inte ska tjata om det. Tjat gör det bara värre. En av mina kompisar går precis igenom detta. Hon upplever att det är jobbigare om Hennes kille frågar om det är något som är fel osv.
  • Anonym

(TS) Ja, mycket tid läggs på att allt praktiskt ska funka sen är det som att vi får se om tiden räcker till.....och då är man skittrött...... får väl börja jobba på det....

• Anonym

VILL du ha tillbaka din sexlust är ju frågan??

• Anonym (Andrew)
    Anonym skrev 2012-01-17 15:15:20 följande:
    (TS) Ja, mycket tid läggs på att allt praktiskt ska funka sen är det som att vi får se om tiden räcker till.....och då är man skittrött...... får väl börja jobba på det....
    Det låter som du måste jobba på detta ja. Din lust är borta och det kan ju bero på att du inte får den avlastning du behöver, problem med sömn och ständig stress. Eller så är det så att du inte längre tänder sexuellt på din kille. Det är vanligare än vad man tror. Många har sagt att de inte trodde de hade någon sexlust förrän det mötte en helt ny partner som fick dom att längta igen.

Tror du måste börja från grunden och stanna upp i ert förhållande. Prata med din kille vad du känner och skriv ner punkter som får dig att må bra i ert förhållande - be honom göra likadant. Kan ni mötas där? Att hålla glöden levande och ha ett rikt sexliv är ingen gåva utan en bedrift. Det krävs energi och kraft.

Det skall inte vara lättare att lägga sig i soffan med fjärrkontrollen - eftersom även den minsta sexuella akt kräver en liten känslomässig och fysisk energi och den energin finns inte. Är det så då tror jag förhållandet sakta håller på att kvävas.
Svar på tråden Har totalt tappat sexlusten efter att vi fick vårat första barn för 1,5 år sedan....