4 veckor å väger lika mycket som vid bvc inskrivning, hjälp?
Min lilla kille har inte gått upp i vikt och blir snart 4 veckor gammal. (på torsdag)
Han ammar och får lite ersättning, kissar mycket 7-8 ggr om dagen bajsar ca varannan dag..
men vikten står still å pendlar mellan 3630 - 3700g aldrig mer..
Får nu 120ml ersättning om dagen samt 40-50 ml urpumpad bröstmjölk,,
Han vägde 3925g vid födseln.. 2 dagar senare vägde han 3800g å ytterligare 2 dagar efter de hade han rasat ner till 3630 å kommer inte upp därifrån.
Min bvc sköterska tyckte ja skulle ge han mer ersättning än vad jag innan gjort (han fick tidigare 60ml om dagen + urpumpad mjölk ca 40-50).. under samtalets gång förvirrade hon sig själv å från att från början ha tyckt att ja ska ge 120 Uppdelat på 4 tillfällen ändrade hon sig till att han behöver nog 200.. för att slutligen komma fram till att ja ska ge mellan 550 -750 under hela dagen... dvs .. min amning behövs inte... =/
När jag då frågar hur jag ska göra med amningen då jag vet att han kommer sova länge om han får så mkt ersättning så svarar hon att ja bara kan klämma ut lite så ja inte får mjölkstockning så ska de va bra sen..
jag blev självklart förbannad å ska på torsdag få komma till en annan barnmorska meeen, vad ska jag göra till dess för att han ska öka i vikt utan att han får flaskan allt för ofta!? har ingen aning om hur mycket ersättning jag ska ge han eller hur ofta jag ska amma honom (hon tycker det är på tok för mycket att han ammar varannan timme)...
Hjälp