• Anonym (nyfken)

vart du kränkt av låten de e bögarnas fel från sknasen?

endast homo/bi får svara :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 00:14

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vart du kränkt av låten de e bögarnas fel från sknasen?
  • Anonym (biupp)

Eh....dom driver ju med frikyrklighet, inte med homosexuella???

• Anonym

Säger som flera andra...om hbt personer blir kränkta så har dom ju inte förstått budskapet! Det är ju inte dem utan fördomarna mot dem som häcklas. Främst är det väl frikyrkligheten man driver med.

• Quinna

Tycker det är skitroligt!
    Blir man kränkt så har man missuppfattat hela grejen.

Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • Anonym

Men herregud. Låten handlar inte ens om homosexuella i sak. Den handlar om frireligiösitet och homofobi.

• Anonym (nyfken)
    Anonym skrev 2012-01-20 04:39:41 följande:
    Men herregud. Låten handlar inte ens om homosexuella i sak. Den handlar om frireligiösitet och homofobi.
    okej då vet jag hur du känner inför det :) men tror du inte en 15 åring som ska försöka komma ur garderoben känner sig lite kränkt av detta?
  • Quinna
    Anonym (nyfken) skrev 2012-01-20 10:36:08 följande:
    okej då vet jag hur du känner inför det :) men tror du inte en 15 åring som ska försöka komma ur garderoben känner sig lite kränkt av detta?
    Så satir ska inte få göras pga känsliga tonåringar?
    Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • kickanw
    Jag tror faktiskt inte det. Självklart kan jag inte tala för alla, men vissa människor blir kränkta av allt!

Jag tycker en sån här grej snarare är lite avdramatiserande och dessutom förlöjligar dem som gör en stor grej av "att komma ut ur garderoben".
    Om du kollar på vilka som blivit upprörda över "bögarnas fel"-låten så är det inte homosexuella utan snarare rätt konservativa personer.
  • Anonym

Inte kränkt skulle jag inte vilja säga, dock tycker jag deär fel att skämta om det på de viset de gör.

• Anonym
    Nej. Inte ett dugg. Eftersom låten som sagt inte handlar om homosexualitet utan om homofobi. Om man inte fattar det så har man nog svårt att läsa av ironi. Något som de allra flesta 15-åringar inte har.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-23 04:47:22 följande:
    Nej. Inte ett dugg. Eftersom låten som sagt inte handlar om homosexualitet utan om homofobi. Om man inte fattar det så har man nog svårt att läsa av ironi. Något som de allra flesta 15-åringar inte har.
    Eller också har man inte lyssnat på hela låten helt enkelt. Utan enbart hakat upp sig på frasen "Det är bögarnas fel".
  • Klotjohan

Känner man sig kränkt av den låten så tillhör man den gruppen individer som inte förstår satir. Låten driver ju med homofobi. 

• Anonym (Loma)

Önskar att man skulle kunna skämta på det här sättet om islam mer i TV.

Svar på tråden vart du kränkt av låten de e bögarnas fel från sknasen?