• voxim

Hur tidigt kan man skaffa barn i en relation?

Hej, jag har en undran....

Vad tycker ni, var ärliga! När kan man börja att tänka på att skaffa barn i en relation ?
    Jag är en ensamstående mamma till en snart 4åring. Det tog slut mellan mig o pappan för lite mer än 2 år tillbaka. Och nu, efter 2 år och 2 månader så har jag träffat en underbar kille!
    Vi är väldigt lika i tankesättet m.m.. Han har en dotter på 1 år , men han har henne inte, men han vill och självklart vill jag det med!  Vi har inte känt varandra alls länge, runt 1 månad!  Jag är mycket väl medveten om att det är alldeles förtidigt att fundera på att skaffa barn, för jag själv tycker det och sen vill jag att han ska  få ha sin dotter!
    Men mitt modershjärta och bebis längtan är så starkt nu, då mina 2 systrar ska ha barn och hans syster har nyss fått en bebis, visst jag kan väl sno deras små... men det är ju inte samma sak. Jag vill ju att vi ska ta ett steg i taget, som att vara tillsammans längre, att få höra dom 3 orden, fundera på att kanske flytta ihop, att han ska få ha ett ordentligt umgänge med sin dotter, det är prio ett !  Men längtan är så grymt stor! 

• Svar på tråden Hur tidigt kan man skaffa barn i en relation?
  • Loreena

Jag och min sambo träffades i maj, flyttade ihop i juli och blev planerat gravida på första försöket i november. Han och sonen är det bästa som har hänt mig! :D Känns det rätt så är det bara att köra på tycker jag! Men har man minsta tvivel så är det nog bättre att vänta. Börja med att flytta ihop så att ni kan dela vardagen tillsammans. Så kan ni börja fundera på barn när ni känner att det är rätt tid för det.

• Majsan70

Det finns ingen tidsregel. Jag tror man skall följa sitt hjärta om det känns rätt.

Själv så blev jag gravid med min man 6 veckor efter vårt första möte. Det är i år 10 år sedan.

• Girlinthecity

Varför träffar han inte sin dotter?

Om jag redan hade ett barn så skulle jag nog inte ens ha presenterat en kille för barnet efter en månad, än mindre skaffa barn tillsammans med honom. Det finns ju som sagt var  tidsregel, mwn typ två år skulle jag i alla fall vilja ha ett förhållande med någon innan jag blev gravid. 

• Mosis

Favoritar då jag sitter i samma sits som TS fast utan förhållande ;)

• voxim

Han fick veta att han va pappan tillbarnen strax innan barnet fyllde 1.  Det är inte så många som vet vem den "biologiska" pappan är, för de håller de "hemligt"  Dom håller nu på att gå till soc och sånt för att det ska bli så bra som möjligt med umgänget! Att han har en dotter är bara positivt,, jag blev jätte glad över att han hade ett barn. Vi pratade lite om bebis delen förut idag och han sa det att det är ju förtidigt, men skulle det hända nått så skulle han absolut inte tvinga mig att ta bort det.  Han vill jätte gärna ha fler barn.. sen så blev jag jätte glad då han sa " vi har ju redan 2 barn" Fast han menade ju inte det så bokstavligen, men jag tyckte att det lät så gulligt.
    Jag accepterar läget helt och hållet.
    Det är skönt att höra att det finns dom som skaffat barn tidigt i relationen osånt.
    Jag skulle inte ens tveka att skaffa barn med honom, för han känns så rätt! Allt känns rätt, det är ju bara själva situvationen, att vi bort 15 mil från varann, jag går sista året nu så jag kan ju söka jobb och flytta dit om det är så (mötas på mitten) Men först och främst så vill jag nog att han ska få bra umgänge med sin dotter innan vi skaffar barn...  Men det känns bra att inte bli dömd för bebis längtan. 

• Majsan70
    voxim skrev 2012-01-17 17:36:22 följande:
    Han fick veta att han va pappan tillbarnen strax innan barnet fyllde 1.  Det är inte så många som vet vem den "biologiska" pappan är, för de håller de "hemligt"  Dom håller nu på att gå till soc och sånt för att det ska bli så bra som möjligt med umgänget! Att han har en dotter är bara positivt,, jag blev jätte glad över att han hade ett barn. Vi pratade lite om bebis delen förut idag och han sa det att det är ju förtidigt, men skulle det hända nått så skulle han absolut inte tvinga mig att ta bort det.  Han vill jätte gärna ha fler barn.. sen så blev jag jätte glad då han sa " vi har ju redan 2 barn" Fast han menade ju inte det så bokstavligen, men jag tyckte att det lät så gulligt.
    Jag accepterar läget helt och hållet.
    Det är skönt att höra att det finns dom som skaffat barn tidigt i relationen osånt.
    Jag skulle inte ens tveka att skaffa barn med honom, för han känns så rätt! Allt känns rätt, det är ju bara själva situvationen, att vi bort 15 mil från varann, jag går sista året nu så jag kan ju söka jobb och flytta dit om det är så (mötas på mitten) Men först och främst så vill jag nog att han ska få bra umgänge med sin dotter innan vi skaffar barn...  Men det känns bra att inte bli dömd för bebis längtan. 

Vet du...jag o min man bodde 50 mil ifrån varandra men det gick bra ändå.
Svar på tråden Hur tidigt kan man skaffa barn i en relation?