• Anonym (Kille20år)

Vill minska lusten!

Hej alla på FL. Jag väljer att posta detta anonymt då det är något som jag tycker är mycket pinsamt och något som jag inte vågar stå för =/

Jag har iaf under en längre tid nu haft en enorm sexlust. Jag har alltid varit väldigt sexuell utav mig men nu de senaste månaderna har det bara blivit mer och mer....  Så mycket att jag MÅSTE runka 4-5gånger om dagen för att kunna fokusera på annat. 

Detta är såklart något som jag inte vill leva med, speciellt inte då det känns som att jag bedrar min flickvän.
    Detta är förövrigt något som hon inte känner till, och något som jag i dagsläget inte har mod att berätta för henne.  
    Som nämnt har jag en flickvän, vi har varit tsm i dryga 2år. Men de senaste månaderna har hennes sexlust försvunnit och min ökat, markant!  

Så min fråga till er är, vad finns det man kan göra?
    Finns det någon medicin som gör att min lust minskar?
    Finns det något JAG kan göra för att minska min lust eller ta bort den helt.

Som situationen ser ut idag känner jag mig bara oälskad och äcklig när mina behov inte blir tillfredsställda.  
    Jag vill verkligen inte pressa min flickvän heller, jag vill inte åkkomma någon pshykisk skada som hon kommer lida utav senare i livet (iom att hon går med på något som hon egentligen inte vill).

Jag älskar verkligen min flickvän, och enligt mig är hon "the one".
    SNÄLLA hjälp mig  :(

• Svar på tråden Vill minska lusten!
  • Anonym (Jobbigt)

Så var jag när jag var gravid. Det var inte kul.. Min man var glad och höll jämna steg i början men sen blev det jobbigt. Stor press på honom och jag kände mig mer snuskig än sexig när han inte kunde krama mig utan att jag tog han på kuken. Hade gärna tagit ngt piller för att dämpa om det fanns.. Vet inte vad du ska göra tyvärr. Prata med läkare? Googla problemet och kolla upp om det finns ngt att göra. Avvakta?

• Anonym

Har man en extremt stor drift som du verkar ha så kan man gå till läkare. Det finns piller mot sjukligt stor drift. Lycka till!

• Anonym (Kille20år)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2012-01-17 16:00:44 följande:
    Så var jag när jag var gravid. Det var inte kul.. Min man var glad och höll jämna steg i början men sen blev det jobbigt. Stor press på honom och jag kände mig mer snuskig än sexig när han inte kunde krama mig utan att jag tog han på kuken. Hade gärna tagit ngt piller för att dämpa om det fanns.. Vet inte vad du ska göra tyvärr. Prata med läkare? Googla problemet och kolla upp om det finns ngt att göra. Avvakta?
    Mår sämre och sämre utav detta...
    Måste göra något, snart.  
  • Anonym (Kille20år)
    Anonym skrev 2012-01-17 16:02:22 följande:
    Har man en extremt stor drift som du verkar ha så kan man gå till läkare. Det finns piller mot sjukligt stor drift. Lycka till!
    tack
  • Anonym (Jobbigt)

Vad för piller?

• Anonym (Kille20år)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2012-01-17 16:21:03 följande:
    Vad för piller?
    satt precis och undrade samma sak, googlade men hittade inget
  • Anonym

TS, jobbigt... 
    En del SSRI tabletter minskar lusten. Men jag är tveksam till att använda den metoden.

• Anonym
    Anonym (Kille20år) skrev 2012-01-17 16:23:40 följande:
    satt precis och undrade samma sak, googlade men hittade inget

Jag vet inte exakt, men jag har en bekant som har/hade samma problem och fick rådet av en sexolog att gå till läkaren, ska tydligen finnas något, vad vet jag inte jag är ingen läkare =)
  • Anonym

kan du inte berätta det för din partner så att hon vet om det?! hon kanske kan vara med och hjälpa till ibland om hon inte vill ha "sex" varje dag?
    det ända som har hjälpt mig är att man inte tar på sig själv på ett tag så försvinner det till sist ! tror det kan sitta lite i huvudet att man blir lite "beroende" .
    vet att jag får i perioder  att jag måste få orgasm innan jag ska sova annars somnar jag inte.
    hoppas det löser sig

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-17 16:45:42 följande:
    kan du inte berätta det för din partner så att hon vet om det?! hon kanske kan vara med och hjälpa till ibland om hon inte vill ha "sex" varje dag?
    det ända som har hjälpt mig är att man inte tar på sig själv på ett tag så försvinner det till sist ! tror det kan sitta lite i huvudet att man blir lite "beroende" .
    vet att jag får i perioder  att jag måste få orgasm innan jag ska sova annars somnar jag inte.
    hoppas det löser sig
    Exakt. Om man slutar att onanera så brukar lusten minska en del. Hitta en hobby kanske som gör att du inte hinner onanera så många gånger per dag.
  • TheTrader

Sexlusten kan väl minska och öka i perioder Ni kanske kommer i en situation längre fram där det är situationen är motsatt.

Minska sexlusten? Lägg av, njut av den!

Det finns ju många andra sätt att njuta av förutom att ligga. Hon ställer kanske upp på oralt eller så?

Ha öppen kommunikation bara och pressa inte henne. Känner hon sig tvungen att ställa upp på sex så lär knappast hennes sexlust öka. Tvärtom, tror jag. 

• Anonym
    TheTrader skrev 2012-01-17 16:57:51 följande:
    Sexlusten kan väl minska och öka i perioder Ni kanske kommer i en situation längre fram där det är situationen är motsatt.

Minska sexlusten? Lägg av, njut av den!

Det finns ju många andra sätt att njuta av förutom att ligga. Hon ställer kanske upp på oralt eller så?

Ha öppen kommunikation bara och pressa inte henne. Känner hon sig tvungen att ställa upp på sex så lär knappast hennes sexlust öka. Tvärtom, tror jag. 

"Hon ställer kanske upp på oralt eller så?" Man ska ALDRIG ställa upp på sex. Sen är det  inte alla som tycker om oralsex eller att runka av sin kille för den delen heller.
  • Anonym (Jobbigt)

The trader: om hon skulle "ställa upp" på oralt kan hon väll likagärna "ställa upp" på vaginalt. Det är ju Mycket mer krävande att suga av någon... Sen är det inte alls konstigt att vara besvärad av sin sexlust om den är onormalt hög. Jag förstår TS. Som jag skrivit tidigare ville jag under min graviditet ha sex minst 3 grr om dagen annars mådde jag jättedåligt. Sex var precis allt jag tänkte på hela tiden. Detta tar tid kraft och energi och ställer stor press på förhållandet. Jag ville hellre vara hemma och knulla än att göra saker som att umgås med folk osv.. INTE normalt och inte längre kul när det blir så extremt.

• TheTrader

Olyckligt formulerat... Byt ut "ställa upp" mot "vilja ge dig".

Tanken jag hade var att han kunde få utlopp för sin lust och hon, om hon vill givetvis tillfredsställer utan att ha ha sex om hon inte har lust.

• Anonym (Jobbigt)

Sex har hon ju onekligen ändå.. Menar du att hon helt okåt ska suga av honom bara för att han ska bli nöjd? ... Det krävs viss... Entusiasm för att göra ett bra jobb med en avsugning. Jag skulle VERKLIGEN inte vilja bli slickad av min man om han inte är kåt och vill.. Det är ju 1000 grr lättare att bara bli påsatt om man inte har lust. Då kan hon ju spela spel på mobilen eller ngt medan.. Näe men skämt åsido så är det ju helt sjukt att tro att man ska lösa problemet med att den ena personen har mer lust än den andra med att den med mindre lust utför sexuella handlingar utan att vara kåt och vilja det.. INTE ok..

• Rikard

Stress. Skitmycket stress i kombination med att du rent praktiskt är på ställen där du inte kan få utlopp för kåtheten. Det kam ta lite tid och vara en smula jobbigt, men till slut bryter det ner dig totalt och raderar all lust.

Svar på tråden Vill minska lusten!