Anonym (Lätt vid normalvikt) skrev 2025-02-10 15:42:19 följande:
Jag har konstaterad pco(s) och varit gravid sju gånger som varit konstaterade på ultraljud, och blivit gravid väldigt lätt när jag haft normalvikt. Vid övervikt har det dröjt ca 10 månader. Det är det enda som påverkat mig. Vid andra graviditeten vet jag inte ens hur det gick till då vi hade kondom, men troligen var det försats eller precis när jag trodde att jag skulle ha mens. Välkommet var det i alla fall, vi hade ändå tänkt börja försöka snart.
Intressant 😊
Vill du berätta mer om vad du räknar som övervikt? Och har du märkt problem pga övervikten i form av att det bara dröjt att bli gravid eller har du märkt det i att cykeln krånglar?
Går vi efter bmi så har jag ingen övervikt.
Däremot så väger jag numera 6 kilo mer än vad jag gjorde när jag fick mina 2 första barn för 10 år sen.
Tror du att det kan påverka trots att jag fortfarande ligger 3 eller 4 kilo under gränsen för övervikt?
Provade att vara utan ppiller några månader förra året och cykeln såg normal ut och jag såg äl-tecken och lh-stegring på stickan.
Kanske dum fråga men är nyfiken på hur mycket extrakilon kan påverka. Sen förstår jag att det är olika för alla 😊