• Rainbow brite

SVARA FORT!, Farligt att ha fått i sig lite Diskmedel?

Dottern hade diskat igår sa hon idag och jag råkade nu käka fil från en skål som jag senare kände när jag klunkat i mig filen hur det smakade massa diskmedel.
    Är detta farligt?
    Ajax diskmedel med äppelsmak  

• Svar på tråden SVARA FORT!, Farligt att ha fått i sig lite Diskmedel?
  • Pickeli

Men hur vore det att ringa giftinformationscentralen istället? Går väl aningen fortare och du får ett korrekt svar?!?

Google it!
  • Rainbow brite
    Pickeli skrev 2012-01-18 09:08:51 följande:
    Men hur vore det att ringa giftinformationscentralen istället? Går väl aningen fortare och du får ett korrekt svar?!?
    Vad är nummret dit?
  • Rockan

Nej det är inte farligt med diskmedelsrester. Maskindiskmedel hade varit en annan sak.

• Zirup

Ring giftinformationen.

Min dotter fick i sig en bit oupplöst diskmedelstablett som liten och det var fan det värsta jag har varit med om i hela mitt liv. Ringde med förtvivlan och adrenalin pumpande ut ur öronen till SOS och blev kopplad till giftinformationen som kunde ge lugnande besked. Fortfarande är det mitt livs värsta stund när jag upptäckte vad som hade hänt... vill varna alla att absolut kontrollera diskmedelsfacket även om maskinen är ren, det KAN finnas bitar kvar där i, så slipper ni genomlida vad jag gjorde.

• Pickeli
    Rainbow brite skrev 2012-01-18 09:10:49 följande:
    Vad är nummret dit?
    Använde google och hittade deras hemsida.

www.giftinformation.se/

Du kanske kan hitta några nyttiga tips där
    Google it!
  • Frontline
    Rainbow brite skrev 2012-01-18 09:10:49 följande:
    Vad är nummret dit?
    www.giftinformation.se/

Men nej det är inte farligt så länge du inte har druckit ur en hel flaska, nån droppe gör ingen skada...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Glimma76
    Rockan skrev 2012-01-18 09:12:03 följande:
    Nej det är inte farligt med diskmedelsrester. Maskindiskmedel hade varit en annan sak.
    Det är inte heller så farligt längre, förr var det frätande, nu är det irriterande. Fick reda på detta då min son tuggade på Yes askindisk en gång.

TS, hur kan du skriva hit, varför ringer du inte giftinformationen istället? Här kan ju folk skriva vad som helst.
Svar på tråden SVARA FORT!, Farligt att ha fått i sig lite Diskmedel?