• watoto

Måste bara avreagera mig!

Min 41-årige sambo har nu kommit på att han ska börja med enduro/motorcross....eh? Vi har två barn, 3,5 år och 4 månader och det finns verkligen inte mycket tid över för någonting, jag har aldrig än så länge lämnat barnen med pappan ens då han inte tror att han klarar av att ta hand om dem själv (jag veeeeet, vilken idioti!!)

Vi lyckas ju inte ens få det att funka så att man kan komma iväg och träna en timme eller kanske att jag kan åka och handla själv....och så funderar han på allvar att börja med en sport som kommer ta HUR MYCKET TID SOM HELST i anspråk. Inte nog med att man måste köpa en motorcykel (och då köper han såklart nån värsting), de där ska ju meckas med, det ska säkert köpas en släpkärra, kläder att köra i, speciell hjälm osv osv. Känns inte som det är nåt man gör på en timme direkt...kan ju tillägga att han redan har tre värsting mountainbikes som han gnäller över att han aldrig "får" cykla på.

Nu ser jag hur han kväll efter kväll sitter och blocketsurfar efter enduromotorcyklar (om han inte sitter och med sin jälvla mobil och spelar wordfeud dvs....gaaaaaah!!!) så snart kommer nog dagen då han ska köpa fanskapet.

Jag kommer nu börja med milimeterrättvisa här, EXAKT den tid som han lägger ned på att hålla på med sina hobbys kommer jag kräva tillbaks i egentid. Har han varit ute i nån leråker med en motorcykel i 4 timmar så får han kallt räkna med att jag kommer vara borta precis lika länge och göra nåt som bara jag gillar. UTAN BARN!!!

FAn jag tror inte jag kan komma på något osexigare än en 40åring som vill leka med crossmotorcyklar. BLÄ! 

• Svar på tråden Måste bara avreagera mig!
  • Thursday

Eh... oj? Ni verkar ha det lite jobbigt... kanske dags att prata ut om grundproblemet istället för att spy galla över att din man har intressen?

I reject your reality and substitute my own.
  • Wallmo

Jag förstår precis hur du känner!
    Jag har just inte det problemet själv (med en man med massa hobbies), men jag vet hur det känns att alltid ha huvudansvaret för hus och hem och barn.
    Tycker du gör helt rätt att kräva "millimeterrättvisa". Om inte annat för att visa på ett konkret sätt hur livet med barn funkar. Visst är det lite "passive aggressive" men ibland måste man sätta ner fossingarna!

• watoto

Ja! Det är precis det, jag har huvudansvar över hus och hem, allt som har med barnen att göra, all planering, betala räkningar osv osv. Han jobbar och gnäller över att han inte har någon egentid. JAg blir helt spyfärdig på det här att män måste få göra sina jävla mansgrejer. Känns liksom inte ok att helgen ska han få spendera med nåt han tycker är jättekul samtidigt som jag sitter här som nån jävla 40-talsfru. Och när jag nu ändå håller på och är arg så måste jag också fråga mig VARFÖR klarar jag av att ha hand om barnen samt samtidigt bädda, tvätta, duscha osv? Han kan fan inte spendera två timmar själv med dem, ännu mindre göra något vettigt i huset samtidigt. När han tar hand om vår stora pojke resulterar det ALLTID i att de åker typ till Andy's lekland eller nåt liknande och samtidigt träffar kompisar. Det skulle liksom inte hända att de bara gick en promenad eller till lekparken, då ska det dras på stor växlar, ätas på mcDonalds osv. 

• Thursday
    watoto skrev 2012-01-18 13:10:00 följande:
    Ja! Det är precis det, jag har huvudansvar över hus och hem, allt som har med barnen att göra, all planering, betala räkningar osv osv. . 
    Då kanske ni ska prata om det och inte ramla ner på nivån att det är "osexigt" med intressen.
  • Wallmo
    Thursday skrev 2012-01-18 13:42:25 följande:
    Då kanske ni ska prata om det och inte ramla ner på nivån att det är "osexigt" med intressen.
    Eller kanske du ska klättra upp ett par pinnhål och testa att klämma ur dig något konstruktivt?!?
  • watoto
    Wallmo skrev 2012-01-18 14:11:37 följande:
    Eller kanske du ska klättra upp ett par pinnhål och testa att klämma ur dig något konstruktivt?!?
    Haha! Ja jäklar!
    Thursday skrev 2012-01-18 13:42:25 följande:
    Jag har för övrigt aldrig menat att det är osexigt med intressen generellt men vissa saker tycker jag är ruggigt osexiga. Som när 40 plussare fortfarande tror de är 12 år gamla. Fast det skulle ju kunna vara värre, tänk om han en dag fick för sig att bli lajvare. Fy fan. 
  • Thursday
    Wallmo skrev 2012-01-18 14:11:37 följande:
    Du tycker att det är konstruktivt att skriva skitsnack om sin respektives intressen på internet, men att föreslå en vuxen diskussion om det egentliga problemet... det är vadå?
  • dolomedesfimbriatus

Låter som lite av en 40 års kris, förklara hur mycket tid det tar och hur du känner (har själv en karl som är crosstokig och blocketsurfar)

• watoto
    Thursday skrev 2012-01-19 09:34:53 följande:
    Du tycker att det är konstruktivt att skriva skitsnack om sin respektives intressen på internet, men att föreslå en vuxen diskussion om det egentliga problemet... det är vadå?
    Haha när skrev jag att jag tyckte det var konstruktivt? Om jag vill avreagera mig såhär så är det väl upp till mig?

Tack återigen för dina visdomsord, jag känner mig redan som en bättre människa. 
  • Bumblebeegirl
    watoto skrev 2012-01-18 10:58:57 följande:
    Min 41-årige sambo har nu kommit på att han ska börja med enduro/motorcross....eh? Vi har två barn, 3,5 år och 4 månader och det finns verkligen inte mycket tid över för någonting, jag har aldrig än så länge lämnat barnen med pappan ens då han inte tror att han klarar av att ta hand om dem själv (jag veeeeet, vilken idioti!!)

Vi lyckas ju inte ens få det att funka så att man kan komma iväg och träna en timme eller kanske att jag kan åka och handla själv....och så funderar han på allvar att börja med en sport som kommer ta HUR MYCKET TID SOM HELST i anspråk. Inte nog med att man måste köpa en motorcykel (och då köper han såklart nån värsting), de där ska ju meckas med, det ska säkert köpas en släpkärra, kläder att köra i, speciell hjälm osv osv. Känns inte som det är nåt man gör på en timme direkt...kan ju tillägga att han redan har tre värsting mountainbikes som han gnäller över att han aldrig "får" cykla på.

Nu ser jag hur han kväll efter kväll sitter och blocketsurfar efter enduromotorcyklar (om han inte sitter och med sin jälvla mobil och spelar wordfeud dvs....gaaaaaah!!!) så snart kommer nog dagen då han ska köpa fanskapet.

Jag kommer nu börja med milimeterrättvisa här, EXAKT den tid som han lägger ned på att hålla på med sina hobbys kommer jag kräva tillbaks i egentid. Har han varit ute i nån leråker med en motorcykel i 4 timmar så får han kallt räkna med att jag kommer vara borta precis lika länge och göra nåt som bara jag gillar. UTAN BARN!!!

FAn jag tror inte jag kan komma på något osexigare än en 40åring som vill leka med crossmotorcyklar. BLÄ! 
    Vad tråkig du låter! Det finns inget roligare än att köra cross. Köp en du med vetja! Fast det verkar som du är en väldigt trist typ som inte kan unna din man något så otroligt roligt. Cross, enduro, motard är absolut det häftigaste som finns. Man behöver inte bli tråkig för att man skaffar barn. Vad gillar du då? Att sticka eller?? Hua
  • iny

Helt rätt att avreagera sig här tycker jag!
    Låter som att du gett din man lite väl mkt egentid. Det är 2013, mannen ska ha lika mycket ansvar som du.
    Se till att vara hård ett tag nu, annars får du snart ta precis allt ansvar själv!

Svar på tråden Måste bara avreagera mig!