Måste bara avreagera mig!
Min 41-årige sambo har nu kommit på att han ska börja med enduro/motorcross....eh? Vi har två barn, 3,5 år och 4 månader och det finns verkligen inte mycket tid över för någonting, jag har aldrig än så länge lämnat barnen med pappan ens då han inte tror att han klarar av att ta hand om dem själv (jag veeeeet, vilken idioti!!)
Vi lyckas ju inte ens få det att funka så att man kan komma iväg och träna en timme eller kanske att jag kan åka och handla själv....och så funderar han på allvar att börja med en sport som kommer ta HUR MYCKET TID SOM HELST i anspråk. Inte nog med att man måste köpa en motorcykel (och då köper han såklart nån värsting), de där ska ju meckas med, det ska säkert köpas en släpkärra, kläder att köra i, speciell hjälm osv osv. Känns inte som det är nåt man gör på en timme direkt...kan ju tillägga att han redan har tre värsting mountainbikes som han gnäller över att han aldrig "får" cykla på.
Nu ser jag hur han kväll efter kväll sitter och blocketsurfar efter enduromotorcyklar (om han inte sitter och med sin jälvla mobil och spelar wordfeud dvs....gaaaaaah!!!) så snart kommer nog dagen då han ska köpa fanskapet.
Jag kommer nu börja med milimeterrättvisa här, EXAKT den tid som han lägger ned på att hålla på med sina hobbys kommer jag kräva tillbaks i egentid. Har han varit ute i nån leråker med en motorcykel i 4 timmar så får han kallt räkna med att jag kommer vara borta precis lika länge och göra nåt som bara jag gillar. UTAN BARN!!!
FAn jag tror inte jag kan komma på något osexigare än en 40åring som vill leka med crossmotorcyklar. BLÄ!