• Ungmamma93

Vad kan man göra som familj?

Hej! 

Jag skulle behöva lite tips på vad man kan göra som en familj på 3 som inte kostar så mycket..
    Våran son är snart 9 månader och det måste givetvis vara anpassat åt honom också..

Känner att jag är trött på de vardagliga sakerna och behöver göra någonting hela familjen ihop som också är kul och stärker våran(föräldrarnas) relation till varandra,då det ibland är knackigt på sina ställen..

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vad kan man göra som familj?
  • Majsan70

Långa skogs/havspromenader med samlande av spännande saker.
    Kanske grilla en korv eller ta en fika?
    Gå på museum av olika slag, åka på små minisemestrar, gå på badhuset, gå på bio...fast svårt kanske att komma ifrån till en barnvagnsbio hela familjen?!

Laga mat o baka tillsammans som familj är ju oxå ganska roligt tycker vi i allafall.

Vi bor i Göteborg o tar ibland skärgårdsbåtarna o åker runt alla öarna.

• Ungmamma93
    Majsan70 skrev 2012-01-18 19:35:11 följande:
    Långa skogs/havspromenader med samlande av spännande saker.
    Kanske grilla en korv eller ta en fika?
    Gå på museum av olika slag, åka på små minisemestrar, gå på badhuset, gå på bio...fast svårt kanske att komma ifrån till en barnvagnsbio hela familjen?!

Laga mat o baka tillsammans som familj är ju oxå ganska roligt tycker vi i allafall.

Vi bor i Göteborg o tar ibland skärgårdsbåtarna o åker runt alla öarna.
    Jo vi brukar promenera faktiskt, det är både skönt nyttigt och mysigt, badhuset har vi faktiskt tänkt på så får ta oss i kragen så vi kommer iväg, men grilla korv var ett bra förslag,:) barnvagnsbio kan bli svårt..

Laga mat och baka har vi gjort,vi gjorde en supermäktig tårta tillsammans vid nyår  och det gillade vi båda två,så det gör vi om, vi bor i västerås och har inga båtar att åka runt på direkt, kom gärna med mer förslag :)
  • Lena

Gå och bada allihopa, det brukar vara hur mysigt som helst med de små

• Ungmamma93

Jo vi har ett museum tror jag, fast vi är inte mycket för museum dock.. Ja bada blir nog mysigt:)

• sahara sahara

Ja, bada är mysigt. Djurparker brukar vara trevligt, fast kanske inte så här års... Har ni något inomhus? Tropicarium, kanske?

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Ungmamma93

Det enda vi har i närheten är ju parken zoo i eskilstuna, men det är ju mest utomhus, så ja det är nog lite svårt, men om det kommer någon snö kan sonen få åka pulka en sväng i spåret som avslutas med korvgrillning:)

• canmamma

Börja träna löpning tillsammans. Ni kan anmäla er till något lopp eller bara sätta upp ett fast mål (typ 10 km) och börja träna. Har ni ungefär samma kondis så turas ni om med vagnen annars funkar den jättebra som utjämnande motstånd.

Laga mat tillsammans. Välj ut spännande nya recept och provlaga tillsammans. Min kompis har som utmaning till sig själv att testa hundra nya frukter och grönsaker i år. Kanske något för er?

Lägg ett stort pussel ihop.

Skriv en barnbok till sonen tillsammans. Behöver inte vara avancerat och kan plockas ihop ganska lätt med en ordinär dator och skrivare och kommer att bli ett jättefint minne till sonen.

Kanske geocaching skulle vara något för er? www.geocaching.se

• Ungmamma93
    canmamma skrev 2012-01-19 04:35:26 följande:
    Börja träna löpning tillsammans. Ni kan anmäla er till något lopp eller bara sätta upp ett fast mål (typ 10 km) och börja träna. Har ni ungefär samma kondis så turas ni om med vagnen annars funkar den jättebra som utjämnande motstånd.

Laga mat tillsammans. Välj ut spännande nya recept och provlaga tillsammans. Min kompis har som utmaning till sig själv att testa hundra nya frukter och grönsaker i år. Kanske något för er?

Lägg ett stort pussel ihop.

Skriv en barnbok till sonen tillsammans. Behöver inte vara avancerat och kan plockas ihop ganska lätt med en ordinär dator och skrivare och kommer att bli ett jättefint minne till sonen.

Kanske geocaching skulle vara något för er? www.geocaching.se

Tack för bra tips, en barnbok har jag tänkt mig att göra iallafall, matlagning och nya rätter ska vi klura på! :)
Svar på tråden Vad kan man göra som familj?