• camillas1985

Tim vikarie inom vården fick ni havandeskapspenning i slutet?

Jobbar på olika ställen inom vården och hoppas kunna fortsätta med det tills det är dags att ta ut hp. Har det varit lätt för er andra timvikarier att få det eller är de hårdare på sånt när man "bara" är vikarie? Skulle ju vara skönt att slippa ta ut massa mammadagar så tidigt. 

Isak 090201 William 100721
  • Svar på tråden Tim vikarie inom vården fick ni havandeskapspenning i slutet?
  • EliinJ

jag är timvikare på ett bemanningsföretag inom vården och fick full hp.
    beskriv en jobbig arbetsdag så ska det nog inte vara några problem :)

• flickan85

Är lite osäker men tror inte att du kan få hp om du inte går på schema. Jag fick inte ut nån hp när jag var gravid med dottern när jag hoppade in på timmar här och där i vården.

• Euphoria

Anställningsform spelar ingen roll. Jag fick hp trots att jag inte ens hade en enda tid uppskriven som jag skulle jobba.

Så JA, du får hp även som timmis. 

• flickan85
    Euphoria skrev 2012-01-18 22:07:51 följande:
    Anställningsform spelar ingen roll. Jag fick hp trots att jag inte ens hade en enda tid uppskriven som jag skulle jobba.

Så JA, du får hp även som timmis. 

Säker att du fick havandeskapspenning? Annars får man ju börja plocka av sina föräldradagar 60 dagar innan...
  • EliinJ

har man ett fysiskt ansträngade arbete så har du rätt till hp även om man är timmis.
    jag vet flera stycken som fått beviljat, inklusive mig själv och jag går på min hp nu på söndag.

iofs var jag inskriven på arbetsförmedlingen samtidigt då jag ansökte om hp, då man räknas som deltidsarbetslös när man går på timme...
    vet inte om det spelade någon roll..

• Euphoria
    flickan85 skrev 2012-01-18 22:13:32 följande:
    Säker att du fick havandeskapspenning? Annars får man ju börja plocka av sina föräldradagar 60 dagar innan...
    Ja, jag är säker!

Man får hp (numera gravidpenning) även som timmis om man behöver, "anställningsformen har ingen betydelse" sa fk när jag ringde om frågade.
  • camillas1985

Men så bra känns skönt att veta. Man vill ju gärna spara lite sina föräldradagar också. Tack för era svar. 

Isak 090201 William 100721
  • flickan85
    Euphoria skrev 2012-01-19 08:24:32 följande:
    Ja, jag är säker!

Man får hp (numera gravidpenning) även som timmis om man behöver, "anställningsformen har ingen betydelse" sa fk när jag ringde om frågade.
    men hade du schema då? När jag väntade dotter så hoppade jag in. Men hade inget schema. Fk sa till mig att om jag så bara hade schema på en timme i månaden så fick jag hp. Men utan schema så fick jag inte hp men fick börja plocka ut mina fp 60 dagar innan...
  • Euphoria
    flickan85 skrev 2012-01-19 09:47:58 följande:
    men hade du schema då? När jag väntade dotter så hoppade jag in. Men hade inget schema. Fk sa till mig att om jag så bara hade schema på en timme i månaden så fick jag hp. Men utan schema så fick jag inte hp men fick börja plocka ut mina fp 60 dagar innan...
    Nej, jag hade inte en enda dag uppskriven ens.
Svar på tråden Tim vikarie inom vården fick ni havandeskapspenning i slutet?