• mamaleona

nån som sover i skilda rum? varför ?

Finns ni? Vi gör det ibland, när jag skall upp till jobbet 7 o jobba 14h. Orsak - han snarkar. Och jag menar S N A R K A R....det är så otroligt så man blir helt rabiat, förbannad. Alltså jag vaknar o vänder på honom ca 5-6ggr / natt, hinner just somna in igen o så hör ja hur han vänder sig till ryggläge åter. Jag skulle kunna strypa människan nattetid. Har alltså gått så långt att han sover i annat rum 1-2nätter i veckan då jag skall upp 6 o jobbar långt skift. Jag ORKAR helt enkelt inte annars. Anser att han flyttar på sig pga han kan sova varsomhelst, typ på toagolvet medan jag är såå känslig i min sömn o vaknar av minsta ljud. Har nån annan de så här? Deet är ju ingen ide i att ligga o vara arg o i princip hela dagen går till att vara förbaskad...

• Svar på tråden nån som sover i skilda rum? varför ?
  • Immunbristmamman

Kan tillägga att vi haft det såhär i flera år. Men man överlever det också! :) Man sover ju ändå bara! :)

• Thyris

här är en till! Vi har haft skillda sovrum sen vi fick större boende och varsitt rum *s* bättre det än att vara konstant sur och stentrött av sömnbrist! skönt att se att det finns fler än vi som har det så.

Ni som har haft skillda sovrum länge och har småbarn, hur har ni löst det? här har det blivit så att jag har fått ta alla nätter och tidiga morgonar pga att barnet sovit hos mig..... inte så himla kul, men hur fasen löser man det annars?? Barnen kan ju inte sova hos honom heller för han snarkar ju så öronen fladdrar.... 

• Mamma till Philip Nova Elliot

Vi gör det ibland när båda de små varit sjuka, delat upp oss. Eller när det bara varit jobbigt med lite sömn. Mot snarkningar finns öronproppar, guld värda!!! Men det krävs att msn vänjer sig, får in dom ordentligt liksom. MEN sen blir det tyst och det är underbart!

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • goabarn77

Ja just nu. Är i v 38 och har lite ont. Vi har en 160säng och vi får inte plats nu när dottern vill sova hos oss. Maken sover därför inne hos henne och jag har HELA sängen för mig själv.=) Vid första barnet hade vi någon idé om att vi skulle sova tillsammans vilket ett tag resulterade i att jag inte sov nästan alls. Maken snarkar och jag kunde inte somna om mellan snarkningarna. Inför denna bebis är vi överens om att sömnen är a och o.

• Dan Syndrom

Japp, vi sover bäst isär. Pga snarkningar och diverse barn som kommer och stör på natten. Vi har samsovit med en varsin bebis istället^^ 

Plus att man kan ju hälsa på ändå! 

Välkommen in på kaffe likör och psykofarm-kaka! --> www.dan-syndrom.se
  • paaperplane
    mamaleona skrev 2012-01-19 20:39:15 följande:
    De tråkiga är att han liksom tar illa upp o verkar "sur", drar demonstrativt bort täcket ur sängen o smäller fast dörren, liksom för att visa hur sk.t han tycker om saken o att jag är elak. Men va f.n, ska ja inte få sova då eller???
    haha du är inte ensam. våra sambos verkar väldigt lika. nu skall vi göra vårt gästrum till ett sovrum för honom. särbos i en lägenhet vid 22års ålder. inte vad jag hade tänkt mig.
  • namera

Vi har inte sovit i samma rum på... 1½ år. Äldste sonen sov som en kratta, så vi delade upp nätterna för att få några timmars ostörd sömn. Sedan föddes lillebror, som däremot sover finfint, och för att inte störa hans sömn sover sambon med äldre sonen (som sover betydligt bättre nu) i ena sovrummet och jag med lillebror (som nattammar) i det andra.

I sommar sov vi en natt i husbil, två av oss i överslafen och två därnere. Det är det närmsta vi sovit varandra sedan februari 2011.

Mamma till Jacob 2010-08-04 & Simon 2011-07-30.
  • chrissandra

Vi sover alltid tillsammans men jag har FULL förståelse för de som inte gör det om ena partnern snarkar. Jag kan inte ens sova om fläkten är på lägsta i köket...

• Mother of 4

Jag kan absolut inte sova med sparkande varma hostande barn, som kommer trippande så dom får mannen dela rum med, medans jag sover gott hela natten i egen säng

Jag är oerhört lättväckt också, och sambon snarkar ibland också, det funkar bara inte med samma rum. Tycker det är guld med egen kupé!

• MrsMcC

Jag tycker det är urmysigt att ligga och glo på TV i sängen med maken på kvällen, men skall erkänna att jag gärna sover ensam. Vi har olika långa sömnbehov, han vaknar så fort jag går ur sängen för att kissa eller dricka lite vatten, han är "klängsovare" och jag vill ha plats för mig själv....

• sextiotalist

Vi sover sällan tillsammans, försöker någon gång då och då, slutar med att vi väcker varandra och är på uruselt humör istället.

• 3barnsmammaensamstående
    MrsMcC skrev 2012-08-05 06:14:59 följande:
    Jag tycker det är urmysigt att ligga och glo på TV i sängen med maken på kvällen, men skall erkänna att jag gärna sover ensam. Vi har olika långa sömnbehov, han vaknar så fort jag går ur sängen för att kissa eller dricka lite vatten, han är "klängsovare" och jag vill ha plats för mig själv....

Min sambo är likadan "klängsovare". Han behöver inte lika många timmars sömn som mig. Han kan "väcka"mig flera ggr bara för en puss eller kram mitt i natten. Och då jag vaknar väldigt lätt så är det lite jobbigt, har sagt till honom om det men då blir han bara tjurig för att jag vill sova och han vill ha bekräftelse på kärleken hela tiden..Trots detta sover vi fortfarande i samma rum men skulle  behöva egna rum men finns inte det i huset..... Jag är alltid trött å blir lätt irriterad för ingenting....
Svar på tråden nån som sover i skilda rum? varför ?