• sissela

testat cocoonababy el babynest el liknande? förbättrade det sömnen?

hej,
    är det någon som testat cocoonababy eller babynest eller andra speciella  babymadrasser o.d. som ska hjälpa babyn att sova bättre?
    vad tyckte ni i så fall? gjorde det någon skillnad?

• Svar på tråden testat cocoonababy el babynest el liknande? förbättrade det sömnen?
  • fruV

Hej, jag har Sleepyhead (lite stadigare än babynestet) till min dotter och tycker det är grymt! Hon ligger lite mer ombonat. När hon var alldeles nyfödd var det praktiskt att ha i tex soffan, emellan oss i sängen etc. Nu ligger det i hennes säng och jag är så ledsen att hon snart vuxit ur det, bävar för hur hon kommer kunna sova...

♥Mamma till Thea 060915 & Signe 111006♥
  • Minna02
    vi tyckte den var toppen då vi kunde ha den emellan oss i sängen och inte vara oroliga för att vi skulle rulla över på vår son.  Den var smidig att flytta med runt istället för en filt, han låg säkrare och mjukare, var väldigt nöjd då han hamnade i en annan vinkel och såg lite mot att ligga på en filt.  Kändes mer ombonat att ha honom i cocoonababy under första tiden han låg i spjälsäng ellr vaggan, spjälsängen var så stor!!
  • Minna02
    vi tyckte Cocoonababy var toppen då vi kunde ha den emellan oss i sängen och inte vara oroliga för att vi skulle rulla över på vår son.  Den var smidig att flytta med runt istället för en filt, han låg säkrare och mjukare, var väldigt nöjd då han hamnade i en annan vinkel och såg lite mot att ligga på en filt.  Kändes mer ombonat att ha honom i cocoonababy under första tiden han låg i spjälsäng ellr vaggan, spjälsängen var så stor!!
  • Mamma till Elias2010

Vi har en Cocoona Baby madrass som jag tycket funkar bra! I alla fall på nätter och förmiddagar då lilltjejen inte har ont i magen. Eftersom hon sover med mig i sängen så känns det bättre att lägga henne i en lite högre madrass som Cocoona Babyn än en Babynest madrass som vi hade med vår son, för den är så låg och man kan lätt rulla över.

Svar på tråden testat cocoonababy el babynest el liknande? förbättrade det sömnen?