Trolla75 skrev 2012-02-12 06:03:10 följande:
Är i v. 18, fick fast tjänst 28 nov-11 med 6 månaders prövotid... Personlig assistent anställd av kommunen.
Kom på i slutet på dec att jag var gravid, ville vänta till efter RUL.
min första tanke var att jobbet skulle ryka, men så får det tydligen inte gå till!
- I går var en lättnadens dag, jag fick berättat för brukarens mamma att jag väntade barn. Tror inte att jag skulle kunnat hålla det hemligt så länge till, börjar få en kula på magen...
Men jag var i alla fall livrädd för att hon skulle bli arg och besviken, men tvärt om! hon tyckte nog det var lite spännande också.
Så nu är min största börda avlastad från mina axlar... nu är det bara chefen och de andra två assistenterna kvar och det tänkte jag berätta för dom nu på onsdagens möte.

håll tummarna att de tar det bra!
Mitt råd är i alla fall att vänta lite till... ta det runt RUL.
Tack för tipset! I vårt län har vi dock första RUL i v. 12, och andra i typ v. 18-20, så första kommer
jag precis ha tagit när jag börjar där.. aah!

varför måste allt bra hända samtidigt? :)
Usch, vad svårt det är. Speciellt när jag bara kan jobba drygt 5 månader av prövotiden. Dock är detta ett företag som verkligen bör följa arbetsmarknadens regler så förhoppningsvis väljer dem inte bort mig pga detta. Det var ändå 350 sökande till tjänsten, så lite värdefull måste de ju tro att jag är! :)