• camave

När kunde era barn skriva sitt namn själv?

min dotter är 5 och kan skriva sin första bokstav och nåra till men inte hela namnet....

Felicia och Albin, mina underbara små....
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När kunde era barn skriva sitt namn själv?
  • Isalel

Strax runt 4, men han heter Isak så det är ju rätt kort och lättstavat

• Tainted

2 år och 2mån var hon precis på dagen.. helt omotiverat, jag stod o diska o hon satt o måla och helt plötsligt hade hon skrivit Sofia med stora vokstäver på ett jättepapper! aldrig tränat på det eller så men hon hade ju sett det tidigare.. jag blidde så stolt så jag gjorde en tatuering av det på handleden, exakt kopia :)

• Lucky

Två dagar innan 3,5årsdagen skrev hon sitt namn första ggn

• Linda1976

Typ 2,5. 

Nu är hon 6 och skriver hela meningar. Språkligt har hon alltid varit väldigt tidig. 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • GulTussilago

Dottern var 2,5 men sonen som är drygt 3,5 har precis lärt sej se vilken bokstav som är 'hans'. Han kan dock inte skriva och ritar fortfarande bara "kladdteckningar"

• Leoella

På dator: ungefär 3 år. För hand; tja, det beror ju på hur välvilligt man tolkar hans kråkfötter.... Ibland blir det nog läsbart vad det står för alla, men ofta inte. Han är 4 år nu.

• krompa

På dator vid 3 år.
    Röstade på 4 år för då slutade han fråga efter bokstäverna när han skrev för hand. (Kort namn)

• Faile

Äldsta sonen är 4 år och kan skriva sitt namn ( krångligt ) på dator.
    Med penna kan han inte utan lite hjälp, däremot lillebrors namn ( kort ) går bra.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • camave

låter som om det är enklare med dator.

mina barn har aldrig använt dator men kanske skulle vara ett bra sätt att börja :)  

Felicia och Albin, mina underbara små....
  • MissAdelaide

Min son var runt 4,5 år men min dotter skrev sitt namn redan vid 3 års ålder. 5 bokstäver har de båda två i sina namn.

• innak

Min dotter är 4,5 År. Har 7 bokstäver i sitt namn och kan inte skriva sitt namn. Alla bokstäver skriver hon men i fel ordningsföljd. Första och Sista bokstaven kommer rätt. :)

• 010306

Äldsta dottern vid 5 år, hon heter Petronella så var ju lite stavning att hålla reda på ;) mellantjejen var 4 1/2 år hon heter Alicia medans minstingen med det lätta namnet Mira var 4 år.

• Flickan och kråkan

Äldsta: på datorn vid 2,5 år, för hand vid 3,5.
    Yngsta: Han har fyllt 3 år precis och kan inte skriva sitt namn vare sig på dator eller för hand. Han kan skriva stora bokstaven A .

Svar på tråden När kunde era barn skriva sitt namn själv?