• Anonym (Kille)

Minskad lust pga p-piller/hormonspiral?

Denna fråga går till er tjejer.
    Får ni minskad sexlust av p-piller / hormonsporal eller andra preventivmedel ?

Dela gärna med er med era erfarenheter.

• Svar på tråden Minskad lust pga p-piller/hormonspiral?
  • Anonym (Molly)

Jag har hormonspiral och är lika kåt som utan hormoner. Glad

• Anonym (Smile....)

Det var lugnande besked.Flört

• Tyllie

...ja det är inte helt ovanligt att man blir påverkad av p-piller speciellt när man börjar/byter. Man kan känna sig nere och få en del fysiska problem. Det kan såklart påverka sexlusten.

• Anonym (Smile....)

Jag har hört talas om det .....

• alice85

Ja, jag märker en stor skillnad har mycket mer lust och har mycket lättare att bli upphetsad och få orgasm. När jag åt p-piller/Hade p-stav/p-ring (har provat mycket!) så trodde jag inte att jag hade fått mindre lust för det kom så gradvis, men nu när jag är utan så är det verkligen en stor skillnad. Nästan så att det är jobbigt, haha!

• alice85

Hoppsan, "jag märker en stor skillnad nu när jag inte har hormonellt p-medel" ska det stå. (fl borde fixa så att man kan editera inlägg,,,)

• Anonym (absolut)

Ja, när jag åt p-piller försvann min lust helt. Den blev inte minskad, den försvann helt. Bara tanken på sex var lika intressant som att städa. I vanliga fall tänker jag på sex dagligen och vill ofta ha det. När jag åt p-piller ville jag aldrig. Dessutom gick jag upp många kg i vikt och mitt humör var inte så bra. Men jag fattade inte då att det berodde på p-pillren, för som alice85 skriver så kom det gradvis. När jag slutade med p-pillren så kom den dock rätt fort tillbaka. Nu har jag inte ätit p-piller på 10 år, vilket min sambo är glad över. P-piller blev ett lite för effektivt preventivmedel för mig

• Anonym (Molly)

Jag kan lägga till att jag har haft p-piller tidigare, då hade jag normal sexlust också. Men sen hade jag p-spruta och då var sexlusten typ noll och jag hade torra slemhinnor. Inte mysigt. 

Svar på tråden Minskad lust pga p-piller/hormonspiral?