• christ­ianlom
    Äldre 22 Jan 11:27
    2185 visningar
    6 svar
    6
    2185

    Sonen fyller 7år -Ipad 2?

    Hej alla 
    Är det för tidigt att köpa en Ipad till en sjuåring i födelsedagspresent?
    Några erfarenheter från yngre/äldre barn som har en ?

    Tacksam för alla typer av svar. 

  • Svar på tråden Sonen fyller 7år -Ipad 2?
  • Äldre 23 Jan 02:12
    #1

    Min dotter på 4 använder min iPad2 mer än vad jag använder den. Fungerar utmärkt. Youtube, ritprogram, spel, allt gratis. Perfekt =)

  • sjab20­01
    Äldre 8 Feb 15:56
    #2

    Ja varför inte? Ett bra sätt för barnen att slappna av i denna stressiga värld.

  • Äldre 16 Feb 15:44
    #3

    Håller med föregående skribenter. Min grabb (snart fem),använder min till olika spel,filmer etc. Funkar klockrent ,och dom lär den sig obehindrat på nolltid. Höll den lite gömd för honom i början när jag skaffade den,men lät honom prova den sedan. Och det tog ca en dag,sen kunde han den bättre än mi. ;) Lycka till!

  • Äldre 19 Feb 20:23
    #4

    Vi har en son som är 4 och han har jätteroligt med vår Ipad. 
    Vi tar ner appar som är barnvänliga och mysiga. Pussel och enklare spel. De flesta spel är väldigt pedagogiska också.
    Sen gillar han ju youtube också. Har en favoritlista med Cars kipp, Erik Sade klipp och lite annat.

    Det enda man får vara vaksam på är ju såklart att det inte blir för mycket av det goda. Men det gäller ju all teknik.

    Har du pengar till en Ipad så köp en.
    :)
     

  • Äldre 20 Feb 17:35
    #5

    Varför inte?

  • Äldre 21 Feb 19:36
    #6

    Han lär älska det. Ha dock i åtanke att den kan få agera bricka för saftglas, frisbee och andra mindre önskvärda roller. Men att han kan använda den o älska den råder inga tvivel om :)

Svar på tråden Sonen fyller 7år -Ipad 2?