• Premismamma

Vill jobba hemifrån - har du nått tips?

Jag skulle vilja ha tips på jobb man kan utföra hemifrån. 

Jag skulle verkligen vilja jobba hemifrån.

Är mammaledig nu me en premisbebis och har inte alls lust att gå till arbetsförmedligen i april.

Vi gärna jobba med att montera och packa saker men de är inte lätt att hitta. 
    Någon som vet var och kan skicka länk? 

Saker som jag provat och inte funkat:

Home partyn
    Telefonförsäljning

• Svar på tråden Vill jobba hemifrån - har du nått tips?
  • hummelgard

Varför måste du montera tänker jag ? Men du kanske tycker det är kul. Själv tycker jag det är kul att skriva recensioner och artiklar samt blogginlägg och får några tusen per månad för det.  Är du duktig är artikelskrivande (SEO) rätt lönsamt.

• Premismamma
    hummelgard skrev 2012-01-23 02:24:27 följande:
    Varför måste du montera tänker jag ? Men du kanske tycker det är kul. Själv tycker jag det är kul att skriva recensioner och artiklar samt blogginlägg och får några tusen per månad för det.  Är du duktig är artikelskrivande (SEO) rätt lönsamt.
    Får kolla upp det :) Tack för tipset :) 
  • Mattias 428

du säger att du testat homeparty, vilket bolag och hur länge försökte du. det finns andra varianter på den marknadsföringen som är väldigt framgångsrika. hör gärna av dig om du vill veta mer.

• GladaFrun

Hummelgard - kan du ge några tips på uppdragsgivare

• hummelgard

Jag bloggar och är med i blogvertiser. Genom dem får jag uppdrag. När jag sen gjort uppdrag brukar jag kontakta företagen och fråag om fortsatt samarbete. SÅ har jag fått två kontakter.
    Har även två bloggar. Två gånger har företag kontaktat mig genom bloggen. 
    Har även bloggat gratis åt ett företag och efter två månader så gjorde vi om avtalet och nu skriver jag istället betalda recensioner och artiklar för ca 100kr timmen till deras hemsida.
    Är även medlem i seo-forum och genom dem har jag fått en långvarig kontakt. 
    Tror helt enklelt att man ska använda alla olika trådar som går och sen inte vara försiktig utan bara köra på. Visst - jag har fått jobba gratis, jag har fått nej och jag har gjort bort mig men det ärju sånt man lär sig genom. 

Uppdragsgivare är ofta bolag som vill öka kundantalet på deras hemsidor så det varierar ju helt.

Kan du tänka dig att skriva för mindre pengar typ 60kr timmen finns ju trivago. 5-50kr timmen på Ciao.  Eller så skriver du recensioner på joddler och tjänar eventuellt pengar på reklam. (Kolla in min hemsida under fliken recensioner så kanske du får någon idé - se profil)  

Jag tänker så här . Har jag 3 timmar till att jobba extra så gör jobbar jag 2,5timme med det jag får bäst lön för just då. Är det gratis så okej - då får jag tänka att det är långsiktigt. Sen sista halvtimmen letar jag bättre jobb. Tror många gör precis tvärtom vilket gör att de inte får nått alls. 

Lycka till

• GladaFrun

Tack, tyvärr kan jag inte tänka mig att jobba för så lite pengar, då är min fritid alldeles för värdefull för det

Men det är ju toppen att det funkar för dig och andra!

• Tow2Mater
    hummelgard skrev 2012-01-24 22:59:57 följande:
    Jag tänker så här . Har jag 3 timmar till att jobba extra så gör jobbar jag 2,5timme med det jag får bäst lön för just då. Är det gratis så okej - då får jag tänka att det är långsiktigt. Sen sista halvtimmen letar jag bättre jobb. Tror många gör precis tvärtom vilket gör att de inte får nått alls.         
    Japp!
  • Farbror6

Varför vill du jobba hemma? Trist att inte ha några kollegor att prata med. Men viktigast av allt, man kan inte koppla ihop hemmet med ledighet längre enligt kompis som gör det.

• Premismamma
    Farbror6 skrev 2012-01-25 15:27:31 följande:
    Varför vill du jobba hemma? Trist att inte ha några kollegor att prata med. Men viktigast av allt, man kan inte koppla ihop hemmet med ledighet längre enligt kompis som gör det.
    För att jag snart måste anmäla mig till arbetsförmedligen och jag känner mig inte redo att gå ut och jobba efersom jag har en prematurbebis. 
  • trumma

Hej

Du skulle kunna titta på detta enkelt kul och framför allt lönsamt.
    kostar inget att skriva in sig. du kan tjäna 10.000 första månaden enkelt.
    titta på videon. 10 dollar sedan thaths it sedan är du igång.
    4 st kunder är allt som behövs.
    https://goldcrowdfunding.com/starshine
    m.v.h anita

• adamjames1
    Getting work from home easily is not everyone's cup of tea. Although we read a lot organization are opting 5 days or even 4 work days week but these news are not being implemented in real life. I'm lucky enough that I'm working at SEO company Ireland and they have a hybrid working model. So, I would recommend you to read the job description before applying.
Svar på tråden Vill jobba hemifrån - har du nått tips?