• Majja10

Jag behöver verkligen HJÄLP!

Jag är ensamstående med en åtta årig dotter.
    Hon är hos sin pappa på lov och långhelger oftast eftersom han bor 30 mil ifrån oss.
    Nu till problemet,jag har träffat någon,jag är upp över öronen kär i honom och det börjar bli såpass seriöst att jag måste förklara detta för min dotter som än inte vet något.
    Han bor 15 mil härifrån,därför kan vi bara ses på helgerna:(
    Hon kommer absolut inte gilla detta och det kommer förmodligen bli ett rent helvete,hon vill inte att jag ska ha nån kille fast pappa får,han har två barn och gifter sig i sommar.
    Jag vill ha fler barn,jag är ändå 31 snart. HUR ska jag lösa detta på bästa sätt för henne att acceptera??
    När ska jag presentera honom för henne?
    Jag vet att han är jätte nervös ang detta också..vad ska jag göra

• Svar på tråden Jag behöver verkligen HJÄLP!
  • En Ängel

Vad är anledningen till att du inte får ha ny kille men hennes pappa får?

• Majja10

Vet inte,svartsjuka? Vill ha min för sig själv

• Ylwa

Jobbigt läge, men det är ju faktiskt inte hon som bestämmer över det.

Däremot är det ju inte så roligt att han inte bor i närheten - inte för någon =(. Jag förstår att hon vill ha lite ledig tid att hänga med sin mammi, och jag förstår att mammi även vill umgås med sin spirande kärlek. Jag avundas dig icke.

När du känner att du är säker på hur du vill göra så är det väl bara att ta tjuren vid hornen och prata med dottern. När du skall låta dem träffas kanske man får känna lite på läget efter samtalet? Enda jag kan tänka mig  är väl att det kanske inte är perfekt att låta honom komma hem till er en hel kväll första vändan, utan kanske bara över lördagen typ - men jag har ingen som helst erfarenhet av det, mina var ganska små när jag hade en relation och då gick allting väldigt naturligt.

• Khitele

Om nu han vill satsa på dig som det låter så föreslår jag att göra som vi gjorde.
    Vet dock inte hur er lämning/hämtning går till.
    Min nya kom lite tidigare, innan min dotter skulle fara till barnvakten. Så några timmar med honom för att sedan åka till barnvakten över helgen. Då hinner hon fundera över helgen och så kan Ni diskutera om det uppstått några frågor.

Men svårt i sådana här fall. I vissa fall är det väl bara att ta tjuren vid hornen.

Mina ungar är vana att folk sover över här eftersom de flesta har så långt hem så för dem är det mest bara nya lekkamrater (jo, visst har jag sagt åt gästerna att vara extra tillmötesgående mot den lilla uppmärksamhetskrävande personen i hushållet och inte krama på mamma utan att hon få vara med).

Tror det är viktigt trots att ni är nyförälskade att han visar hänsyn och kanske kan ni hålla det mesta pussande/kramandet i sovrummet till en början. Eller säga tokiga saker som: Kan du ge mamma en kram från mig för jag vågar inte ?

Svar på tråden Jag behöver verkligen HJÄLP!