• Hanakana

Är Pascha Bay i Turkiet verkligen värt pengarna???

Kollar på härliga bilder från Turkiet, Pascha Bay i Alanya. Allt ser verkligen så himla underbart där. Stämmer det verkligen, ni som har varit där? Är det värt de lite extra pengarna för den anläggningen? Ska tillägga att vi isåfall inte tänker välja någon lunch eller middag, endast frukost. Vi vill kunna strosa omkring på kvällarna i affärer och kunna äta på små mysiga restauranger (och gynna de lokala butikerna och restaurangerna).

Är stranden fin, är det sandstrand med len mjuk sand där barn kan sitta och leka i sanden och bygga sandslott? Ingår solstolar och parasoll gratis på stranden nedanför hotellet? Jag har läst i hotellbeskrivningen att det finns klippstrand nedanför också... Stämmer det verkligen? Vi vill ju ha en sån där fin sandstrand med mjuk len sand.

• Svar på tråden Är Pascha Bay i Turkiet verkligen värt pengarna???
  • Queenie70

Jag var där för typ 15 år sedan så mycket kan ha hänt sedan dess. Då var det ett helt vanligt medelhavshotell, varken mer eller mindre. Stranden var nära och fin, men då var det massor av oljeklumpar i vattnet och sanden.

• Hanakana

Nej, fy. Det låter ju inget kul precis. Det är just på stranden som vi vill vara på. Man vill ju kunna gå omkring på stranden, bygga sandslott och så. Gillar inte poolen så mkt. Känns så instängt och dessutom ska ju alla vara med och ta de bästa platserna vid poolen vid 6-tiden på mornarna. Orkar inte med sånt på semestern, då vill man ju bara ta det lugnt...

• AnnaHäll

Vi var där förra hösten och tyckte det var jättebra! Anläggningen är väldigt fin, rent och snyggt, och bra rum. Vi hade all inclusive och är nöjda med det. Dock blir det ju lite tjatigt att gå till samma restaurang varje dag, men det fanns väldigt mycket att välja på. Barnbuffen var dock mindre bra, ganska lite att välja på. Hotellet ligger en bit från nåt centrum, så jag tror man måste ta bussen in till Analya för att hitta några restauranger. Vi åkte bussen en gång, det var smidigt,tog kanske 20 min, men proppfullt var det så vi fick stå.
    Badstranden är väldigt fin med len sand. Det är inte långgrunt och när vi var det var det stora vågor varje dag, så man fick hålla sig nära stranden hela tiden. Jag tror att det kostar pengar med solstolar, vi tog med våra handdukar istället (man får ju nya varje dag).

• mia maria

Pascha Bay ligger ju en bit utanför Alanya, så såvitt jag vet så finns det inte så mkt affärer eller restauranger i närheten. Isf skulle jag rekommendera er ett hotell inne i Alanya istället.

F.ö så har jag bara hört bra saker om Pascha Bay, har aldrig hört något negativt alls tror jag!

• Elli47
    Hanakana skrev 2012-01-22 20:34:56 följande:
    Kollar på härliga bilder från Turkiet, Pascha Bay i Alanya. Allt ser verkligen så himla underbart där. Stämmer det verkligen, ni som har varit där? Är det värt de lite extra pengarna för den anläggningen? Ska tillägga att vi isåfall inte tänker välja någon lunch eller middag, endast frukost. Vi vill kunna strosa omkring på kvällarna i affärer och kunna äta på små mysiga restauranger (och gynna de lokala butikerna och restaurangerna).

Är stranden fin, är det sandstrand med len mjuk sand där barn kan sitta och leka i sanden och bygga sandslott? Ingår solstolar och parasoll gratis på stranden nedanför hotellet? Jag har läst i hotellbeskrivningen att det finns klippstrand nedanför också... Stämmer det verkligen? Vi vill ju ha en sån där fin sandstrand med mjuk len sand.
    Jag och barnen (födda 00 och 02) var på Pascha Bay i somras. Vi bodde jättefint i lägenhet med trådlöst internet och nära till både restaurang och pool. Vi hade all inclusive och det var bra mat, mycket att välja på! Poolen var stor men inte så kul kanske, endast rutschbanor för mindre barn. Stranden var ganska grovkornig sand och tyvärr en del oljefläckar som kom in från havet sista dagarna. På det stora hela var det ett bra hotell att bo på med barn, där fanns lekpark, barndisco, filmvisningar osv osv. Det är dock en bra bit in till själva Alanya, man kan åka buss eller taxi dit.
  • Merhaba

Pascha Bay är ett jättefint hotellkomplex som ger ett väldigt lyxigt intryck och har en fin sandstrand inom anläggningen. Det är dock enligt mig definitionen av ett All-inclusive hotell då det bygger på att mer eller mindre hela semestern ska spenderas på området.

Det ligger en bra bit utanför Alanya och det finns väldigt dåligt med restauranger och affärer i området (vilket inte är så konstigt då allt redan finns inom området på Pascha Bay). Så på din beskrivning låter det inte alls som ni egentligen är ute efter denna typ av boende.

Jag rekommenderar att ni istället kikar på något lite finare lägenhetshotell i centrala Alanya.

--------------------------------------------
    MVH, Magnus
    www.merhaba.se - Mötesplatsen för oss som älskar Turkiet.

• Frida73

Jag och sonen (född 01) var till Pascha Bay i höstas. Vi hade lägenhet med internet och all inclusive. Hotellområdet är jättestort och välskött. Maten god och riklig men mycket folk som skulle ha mat samtidigt om kvällarna. Så då var det rejäla köer till maten.

Vi såg inte till någon olja i havet men flera dagar med för stora vågor för badning. Sonen ville helst vara i poolen ändå så vi var  bara en dag på stranden.

På andra sidan motorvägen finns en liten restaurang, men annars måste man iväg med buss/dolmus/taxi om man vill äta utanför hotellområdet. Så det var mycket smidigt med all inclusive. Min son är svår att få att lämna poolen också så utan all inclusive skulle jag bli väldigt hungrig :)

Solstolarna på stranden var gratis. Bara de ute på piren som kostade.

Vi är jättenöjda och hade en toppensemester! Men Pascha Bay är enormt så där är ingen "personlig" eller "familjär" stämning som vid ett litet hotell.

Svar på tråden Är Pascha Bay i Turkiet verkligen värt pengarna???