Anonym (undrar) skrev 2012-02-07 16:11:47 följande:
Helt sant. Visst är det lika mycket upp till mig. Menar bara att det är svårt för oss båda att initiera sex (med eller utan rak fråga) när ingen av oss egentligen vill!
Ibland tänker jag att det hade varit lättare om åtminstone han hade velat, men jag tror att det blir jättejobbigt på ett annat sätt...att känna press och frustration.
Vi har två små barn och en brukshund. Vi hade sex kanske en gång i månaden för ett år sedan. Lusetn infann sig aldrig riktigt efter första barnet. Min man har alltid haft lust, men i mig tog det tvärstopp. Det var inte bara olust, det var jobbigt bara att tänka på. Vi har inte en jättefysisk puttinutt relation nu bara för att vi har sex 3 gånger i veckan. Vi umgås 24 timmar om dygnet alltid, så vi har mycket vardag.
Innan vi helt enkelt bestämde oss för att ha mer sex(eller, innan JAG bestämde mig) så bråkade vi mer, min man var inte nöjd med vårt sexliv (såklart!) och jag hade sexångest och kunde sura för att slippa sex (omedvetet).
Nu när vi har sex mycket mycket oftare så upptäcker jag hur sexet var kittet som saknades. Nu kan vi vara "vardagsvänner" som fixar det praktiska gemensamma livet utan att det får relationen att kännas helt död, för vi har skitbra sex som gör det tydligt att vi älskar varandra, uppskattar varandra och tillfredsställer oss.
För mig var det en tröskel som skulle bestigas kravlandes i olust innan jag faktiskt kände lust. Det konstiga är att min man gör allt för mig när vi har sex och han är den enda någonsin som har kunnat ge mig orgasm, så det har aldrig varit dåligt, jag inbillar mig att det är en psykisk låsning som uppstod av alla graviditetshormoner.
Jag kan inte prata om det. Inte älta, inte "göra en grej" av sex eller inte sex. Då blir jag provocerad och känner mig trängd. Kör vi mer upplägget att vi bara bestämmer oss för det och har det så blir det för mig mycket mer avslappnat och mindre prestigelöst och också så mycket bättre. När vi pratar om sex så handlar det praktiskt om vad vi vill göra ikväll med varandra, på ett väldigt osexigt sätt. Det handlar inte om dirtytalk eller något avanceratsnack. Rakt på, ja eller nej och om nej, vad vill du göra istället.