h8him skrev 2012-01-23 11:46:35 följande:
Jag förstår inte varför barnen lämnas ut om soc och polis är inblandade och även de tror att pappan gör illa barnen.
Soc är inte mycket att ha ibland då det blåser hårt, har jag och andra jag känner fått erfara. Uppenbarligen ska någon bli riktigt illa skadad (
fysiskt) innan de agerar.
Anonym (maskrosbarn) skrev 2012-01-23 12:52:28 följande:
Ts Dokumentera ALLT om du tror att dina små far illa!!
tyvärr är samhället och dem sk skyddsnäten inte speciellt fungerande så det är
jätte viktigt att du dokumenterar och dokumenterar, låt läkare kolla på dem om du tror att han skadar dem och för dagbok om allt
som svar på din fråga så har jag inte en aning om vad man har för rättigheter, men man borde ju vara skyldig att berätta vart man är med ens barn!?
Jag dokumenterar mycket, så gott jag orkar. Tack för ditt svar, maskrosbarn.
Anonym skrev 2012-01-23 14:03:19 följande:
Han har ingen skyldighhet att berätta var de är bor eller uppehåller sig när han har barnen sen att han svarar på en del sms och inte andra kan man ju undra hur mycket du smsar/hör av dig, för poängen är väl att han är med ungarna och tar hand om dem och inte smsar dig hela tiden. Är myndigheter inblandade så låt dem sköta sit jobb!
Jag får förmoda att du inte har några barn själv. Eller skulle
du inte vilja veta var dina barn sov om nätterna? Särskilt om du visste att pappan inte var en vettig person? D v s våldsam, hotfull m m.