Vilket "Is" namn är finast?
Hej!
Vi ska lägga till ett förnamn ( ej tilltalsnamn, tilltalsnamn är Frida).
Har riktig beslutsångest så nu behövs er hjälp! Motivera gärna varför. Vill ha ett så klassiskt namn som möjligt!
Hej!
Vi ska lägga till ett förnamn ( ej tilltalsnamn, tilltalsnamn är Frida).
Har riktig beslutsångest så nu behövs er hjälp! Motivera gärna varför. Vill ha ett så klassiskt namn som möjligt!
Jag tänkte genast på klitoris
Sen kom jag på bättre tankar :)
Min man och jag har lyssnat på Ulf Lundells "Isabella" i femton år minst. Världens vackraste sång. Då blir namnet också vackert.
Isa är jättefint!
ISIS - ta det!
Röstade på Isabel, tycker det blir finast till Frida. Sen om man stavar det Isabelle eller Isabel har mindre betydelse. Gillar inte när tilltalsnamn och andranamn har samma ändelse, ex. FridA, IsabellA.
Frida Isabell klingar bäst! Isabell är ett väldigt fint namn!
Isa eller Isabella. Inte någonting med z!
Annars tycker jag Isobel är ett väldigt fint namn. Irländskt.
Nu när jag tänker efter så tycker jag nog att Isabell passar finare ihop med Frida
Kylie: Ja, det skulle ha varit Isabell, men vi ändrade i sista stund. Samma kväll som fl satte igång
Jag röstade Isolde, annars tycker jag att Isobelle är riktigt fint.
Izabella då jag tkr det är lite annorlunda med ett z i det. :)
svårt för jag älskar namnet isolde, som min vän heter.
Isabelle tycker jag är fint för det är långt och man kan kallas för både Belle (disneys skönhet) samt Isa som är ett av dina alternativ.
Namnet Isa blev jag kär i efter böckerna Earths Children, Grottbjörnens folk..
Fast heter hon Frida i förnamn så bör hon defentitivt heta Isabelle, Det låter bäst ihop.
Isobel är iofs skotskt, men lika fint för det!
Frida Isabell(e)! Skulle inte välja nåt av namnen som slutar på a eftersom jag tycker det blir upprepning i detta fall eftersom Frida slutar på det. Snyggare melodiskt med ett annat ljud på slutet!
Isabelle!