• Kylie

Vilket "Is" namn är finast?

Hej!

Vi ska lägga till ett förnamn ( ej tilltalsnamn, tilltalsnamn är Frida).
    Har riktig beslutsångest så nu behövs er hjälp! Motivera gärna varför. Vill ha ett så klassiskt namn som möjligt! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket "Is" namn är finast?
  • Maniac

Jag tänkte genast på klitoris

Sen kom jag på bättre tankar :)

• Lady Bird

Min man och jag har lyssnat på Ulf Lundells "Isabella" i femton år minst. Världens vackraste sång. Då blir namnet också vackert.

• sMickey

Isa är jättefint!

Forever Young, Who wants to live forever, live fast die young?
  • Catbride

Röstade på Isabel, tycker det blir finast till Frida. Sen om man stavar det Isabelle eller Isabel har mindre betydelse. Gillar inte när tilltalsnamn och andranamn har samma ändelse, ex. FridA, IsabellA.

• Lajkie

Frida Isabell klingar bäst! Isabell är ett väldigt fint namn!

• SHAKAWKAW

Isa eller Isabella. Inte någonting med z!

Annars tycker jag Isobel är ett väldigt fint namn. Irländskt.

• SiBiN
    Isa är jättefint
    Någon skrev att det var ett "hundnamn"... Och ja, vi hade en ljuvlig hund som hette Iza, men när vi gav henne det namnet så var det från en kompis kompis kompis som hadeen dotter som hette Isa Jättefint på en tös (och senare kvinna )!
  • SiBiN

Nu när jag tänker efter så tycker jag nog att Isabell passar finare ihop med Frida

• Silee

Jag röstade Isolde, annars tycker jag att Isobelle är riktigt fint.

Silee.blogg.se BF 010212 i England
  • Saandrisen

Izabella då jag tkr det är lite annorlunda med ett z i det. :)

• DenNamnbitne
    Isa är vackrast! Helt klart. Isabelle/Isabella är alldeles för mycket pluttinuttigt prinsessnamn för min smak. På andra plats kommer Isolde.
  • Thaleya1

svårt för jag älskar namnet isolde, som min vän heter.

Isabelle tycker jag är fint för det är långt och man kan kallas för både Belle (disneys skönhet) samt Isa som är ett av dina alternativ.

Namnet Isa blev jag kär i efter böckerna Earths Children, Grottbjörnens folk..

• Thaleya1

Fast heter hon Frida i förnamn så bör hon defentitivt heta Isabelle, Det låter bäst ihop.

• Millan83

Frida Isabell(e)! Skulle inte välja nåt av namnen som slutar på a eftersom jag tycker det blir upprepning i detta fall eftersom Frida slutar på det. Snyggare melodiskt med ett annat ljud på slutet!

Svar på tråden Vilket "Is" namn är finast?